همگان در موضوع اقتصاد مقاومتی وظیفه دارند/اردوغان بی‌اطلاع سخن می‌گوید

خبرگزاری شبستان: یکی از مراجع عظام تقلید قم گفت: در موضوع اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری همه وظایف بر عهده دولت نیست بلکه مردم هم باید تشریفات را کمتر و زندگی‌ها را ساده‌تر کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز (28 اسفند) در آخرین درس خارج فقه خود در سال 92 در مسجد اعظم قم گفت: باید بدانیم که بخشی از عید امسال مصادف با ایام فاطمیه است که باید حرمت‌ها حفظ شود.


وی افزود: فاطمیه دوم از 12 فروردین آغاز و تا 14 فروردین ادامه دارد که باید احترام این ایام حفظ شده و در سایر روزها شاد بودن و مراسم‌های مشروع و معقول اشکالی ندارد البته مجالس ما نباید آلوده به گناه و خرافات شوند.


این مرجع تقلید با اشاره به موضوع چهارشنبه آخر سال گفت: متاسفانه شب گذشته عده‌ای از جوانان به دلیل یک امر خرافی آسیب‌های فراوانی دیدند و عده‌ای هم از فرصت سوء استفاده کردند و کارهای دیگری انجام دادند که نباید به این کارهای خرافی دامن زد.


آیت‌الله مکارم‌شیرازی در ادامه به سخنان نخست وزیر ترکیه اشاره کرد و گفت: این فرد نسبت‌های ناروایی به شیعیان زده و در الازهر هم ایراد وارد کرده که شیعه تقیه می‌کند.


وی تاکید کرد: نخست وزیر ترکیه نمی‌فهمند چه می‌گویند و تنها به تهمت زدن می‌پردازند؛ امروز معمول شده ندانسته در مورد شیعه و عقاید پیروان مکتب اهل بیت(ع) قضاوت می‌کنند.


این مرجع تقلید با بیان اینکه نخست وزیر ترکیه بدون اطلاع صحبت می‌کند گفت: این فرد با اینکه مقام اول یک کشور را دارد بدون اطلاع و از روی سخنان دشمنان مکتب اهل بیت(ع) در مورد شیعیان قضاوت کرده و سخن می‌گوید.


آیت‌الله مکارم‌شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع درگیری میان شرق و غرب اشاره کرد و گفت: شاهد هستیم که معارضان سوری به جان هم افتاده‌اند که امید است در سال جدید این مسائل پایان یافته و سال اتحاد و وحدت میان مسلمانان باشد.
 

وی با اشاره به موضوع اقتصادی گفت: سال آینده باید سالی باشد که تمامی مسائل و مشکلات اقتصادی با تدبیر برطرف شده و مسئولان با همدلی و اتحاد به رفع مشکلات بپردازند.
 

این مرجع تقلید تاکید کرد: در موضوع اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری همه وظایف بر عهده دولت نیست بلکه مردم هم باید تشریفات را کمتر و زندگی‌ها را ساده‌تر کنند و در عین حال دولت هم بتواند بیشتر به اقشار محروم جامعه کمک کند.
پایان پیام/

کد خبر 354130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha