فضای سبز حاشیه امامزادگان و بقاع متبرکه سمنان تقویت شود

خبرگزاری شبستان:مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: فضای سبز حاشیه امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان باید در راستای ارتقای فضای بصری این اماکن مقدس تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی (28 اسفند) در راستای اجرای برنامه‌های مشترک اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی این استان، در نشستی با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و معاون فنی این اداره کل شرکت کرد.


وی در این جلسه گفت: کاشت درخت و توسعه فضای سبز در حقیقت یکی از سنت‌های پسندیده الهی و مورد تاکید دین مبین اسلام است که امروز باید بیش از هر زمان دیگری بدان توجه شود.


واحدی تصریح کرد: کاشت درخت و نشاندن نهال برای بهره‌مندی مسلمین از زمان حضرات ائمه معصومین (ع) در جامعه اسلامی وجود داشته است و همواره شاهد سفارش‌های فراوانی برای توجه به این سنت نیکوی انسانی بوده‌ایم.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: کاشت درخت و توسعه فضای سبز در قاموس اسلام از جایگاه والایی برخوردار است و از این رو، بر آن شدیم تا با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، طرح کاشت نهال در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان را اجرایی کنیم.


واحدی افزود: در ادامه برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان که قرار شده بود بیش از 3 هزار اصله نهال در استان به یاد شهدا کاشته شود، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نیز در زمینه کاشت نهال در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان اقدام کرد.


مسئولان در این نشست، برنامه‌های دوجانبه‌ خود را بررسی و در ادامه، مسائل مختلفی را در حوزه امامزادگان و بقاع متبرکه سمنان پیگیری کردند.


توسعه فضای سبز حاشیه امامزادگان و بقاع متبرکه، پیش‌بینی فضای سبز مطلوب در طرح جامع بقاع متبرکه و افزایش تعامل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و منابع طبیعی و آبخیزداری استان در مقایسه با سایر استان‌ها برای توسعه فضای طبیعی و سبز در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.


پایان پیام/
 

کد خبر 354127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha