بزرگترین ره آورد نظام قضایی کشور اقتباس قوانین از متن دین است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل دادگستری گیلان اعلام کرد: بزرگترین ره آورد نظام قضایی کشور اقتباس قوانین از متن دین است.

احمد سیاوش پور، مدیرکل دادگستری گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، اظهار کرد: از برجسته ترین ویژگی‎های نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران نوآوری است.


وی انطباق با موازین و دستورات دین اسلام را از دیگر ویژگی‎های نظام قضایی کشور برشمرد و گفت: نظام قضایی ایران منطبق و مقتبس از فکری اسلامی و موازین شرعی است.


مدیرکل دادگستری گیلان با بیان اینکه نخستین نکته‎ای در این نوآوری باید به آن توجه شود قوانین موضوعه مرتبط با قضاوت است، خاطرنشان کرد: در مجموعه قوانین آیین دادرسی، قانون مدنی، قانون مجازات‎های اسلامی قانون گذار سعی کرده است با نظارت شورای نگهبان همه قوانین را با نظر شرع ارائه دهد.


وی تاکید کرد: این موضوع برای نظام قضایی که برپایه تعلیمات دینی استوار شده اهمیت دارد.


سیاوش پور اضافه کرد: امروز در قوانین کشور مانند قبل از انقلاب اقتباسی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه و بلژیک نداریم.


وی اعلام کرد: باعث افتخار ماست که تمام قوانین شکلی و ماهوی کشور از متن دین و متون فقهی گرفته شده است که بزرگترین رهاورد در نظام قضایی جمهوری اسلامی است.


وی یادآور شد: از لحاظ مبنای قضاوت، در حوزه نظام قضایی باید عدل و انصاف تحقق پیدا کند تا مردم بتوانند با اعتماد، به دستگاه قضایی مراجعه کنند.


مدیرکل دادگستری گیلان اذعان کرد: در قوه قضائیه از لحاظ قضاتی که به کار گیری شده‌اند و از نوع آموزش، سلامت رفتار، شخصیت و شانیت آنان و قوانینی که در اختیار قضات است با نظام قضایی بسیار مناسب مواجه هستیم.


وی با بیان اینکه عدل پایه حکومت را ایجاد می‎کند، اظهار کرد: قوه قضائیه در حوزه اجرای عدل در مسیری منطبق با موازین دین حرکت می‎کند.


سیاوش پور، توسعه و ترویج عدل را در استواری و قوام حکومت موثر دانست و گفت: مردم جامعه باور دارند که از نظام قضایی سالم، مقتدر و با قضات بسیار خوب برخورداریم.


پایان پیام/

کد خبر 354055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha