اجرای طرح خیمه های معرفت در11 امامزاده/مطالبات حقوق موقوفات پرداخت شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از اجرای طرح خیمه های معرفت در 11 امامزاده محوری در شهرستان های استان همزمان با ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی امروز در جمع مدیران دستگاه های اجرایی خراسان شمالی با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای این طرح برنامه های فرهنگی و مذهبی مختلفی در این اماکن مذهبی اجرا می شود.

 وی همچنین از استقرار 70 روحانی اعزامی از قم در امامزادگان شاخص استان در تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: اجرای برنامه تحویل سال نو در 26 امامزاده محوری در استان نیز از دیگر برنامه های تدوینی به مناسبت ایام نوروز است.

 حجت الاسلام سهرابی، اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان را از دیگر برنامه ها اعلام کرد و افزود: این طرح با هدف ایجاد آسایش برای زائران و مسافران نوروزی، بهره برداری معنوی از فضای امامزاده ها و بقاع متبرکه، معرفی امامزادگان و ترویج فرهنگ وقف، فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف مذهبی و اجتماعی و استقبال از مسافران نوروزی برنامه های مختلفی در این اماکن مقدس برگزار می شود.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر چهار هزار و 500 موقوفه و 154 امامزاده در خراسان شمالی وجود دارد، اظهارداشت: 65 درصد موقوفات این استان برای برگزاری مراسم تعزیه و اطعام عزاداران امام حسین(ع) وقف شده است. 


 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین با تأکید بر پرداخت حق و حقوقات موقوفات از سوی دستگاه ها و اشخاص، بیان کرد: با توجه به اینکه عدم پرداخت حقوق ماهیانه موقوفات غصب محسوب می‌شود، امید است مطالبات موقوفات به سال آینده موکول نشود.


پایان پیام/

 

کد خبر 353803

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha