جزییاتی بیشتر از قانون بازنشستگی ده سال سابقه بیمه و کمتر

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان جزییاتی بیشتر از وضعیت رسیدگی به متقاضیان بازنشستگی دارای سابقه ده سال و کمتر را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان، سید فاضل حیدری بلوکی امروز در گفتگو با خبرنگاران در بندرعباس با اشاره به بخشنامه اخیر سازمان تأمین اجتماعی در خصوص "بازنشستگی متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه" تصریح کرد: مشمولین این طرح جهت ارائه درخواست بازنشستگی و بهره مندی از مزایای آن می توانند به شعب تامین اجتماعی مراجعه نمایند.
 

وی مشمولین این قانون را شامل دو گروه عنوان کرد و در این رابطه چنین توضیح داد: گروه اول آن دسته از بیمه شدگان متقاضی را شامل می شود که دارای حداقل 60 سال تمام سن برای مردان و 55 سال تمام سن برای زنان بوده و دارای حداقل 10 سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه باشند.
 

به گفته حیدری، گروه دوم شامل بیمه‌شدگانی می شود که دارای حداقل 10سال سابقه پرداخت حق بیمه بوده و در اجرای مقررات جاری، طبق آرای کمیسیون های پزشکی موضوع ماده 91 قانون مزبور ازکارافتاده ‌کلی شناخته شده اند اما شرایط دریافت مستمری را احراز نکرده و سن متقاضیان مرد کمتر از 60 سال و زن کمتر از 55 سال باشد.
 

وی اضافه کرد: چنانچه میزان سابقه پرداخت حق بیمه افراد فوق کمتر از 10 سال باشد ، متقاضیان برقراری مستمری می‌توانند با پرداخت حق بیمه سنوات کمتر از 10 سال سهم بیمه شده و کارفرما از مزایای بازنشستگی موضوع این بخشنامه بهره‌مند شوند.
 

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان نحوه محاسبه حداقل مستمری قابل پرداخت به متقاضیان بازنشستگی مشمول این قانون را چنین شرح داد که برای این منظور، حداقل دستمزد سال تقاضا در سنوات پرداخت حق بیمه ضرب شده و به عدد 30 تقسیم می شود.
 

وی همچنین با اشاره به یکی از بندهای این بخشنامه که مورد سوال عده ای از بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی نیز می باشد، متذکر شد: در صورت فوت مستمری بگیر بازنشسته مشمول این بخشنامه، بازماندگان حائز شرایط وی عیناً از مستمری حین الفوت و سایر مزایای متعلقه به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه متوفی برخوردار خواهند بود.
 

حیدری همچنین خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از تبعات ناشی از عدم آگاهی متقاضیان، شعب تأمین اجتماعی می توانند نحوه تعیین مبلغ مستمری و میزان مزایای جنبی قابل پرداخت را به آنان توضیح دهند تا درصورت تمایل و اعلام کتبی ایشان، حکم بازنشستگی آنها صادر و به مرحله اجرا درآید.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 353799

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha