اتباع بیگانه؛ سفیران فرهنگی ایران هستند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل امور اتباع خارجی استانداری فارس با اشاره به اینکه برخی از اتباع بیگانه می توانند سفیران فرهنگی ما باشند، گفت: امروز باید به گونه ای برخورد کنیم که اندیشه شیعی در میان اتباع تبلور یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، دکتر سیدعلاالدین کراماتی، مدیر کل امور اتباع بیگانه و مهاجرین خارجی استانداری فارس امروز (26اسفد) در نخستین نشست خبری خود با یادآوری این مطلب که برخی از اتباع بیگانه می توانند سفیران فرهنگی ما باشند، گفت: مهمترین کار ما باید کار فرهنگی باشد و امروز باید به گونه ای برخورد کنیم که اندیشه شیعی در میان اتباع بیگانه تبلور پیدا کند.

وی با اشاره به آموزه های دینی ما برای برخورد با دیگران، تصریح کرد: باید اصلاحاتی را در مسائل فرهنگی خودمان ایجاد کنیم چرا که حضور برخی اتباع بیگانه، مردم را به تن آسایی سوق داد، ما کشوری هستیم با فرهنگ و تاریخ غنی، که این تاریخ غنی از کار و تلاش به ما رسیده است.

دکتر کراماتی با تاکید بر اینکه حضور اتباع بیگانه در جایی فرصت و در جایی دیگر تهدید است، اظهار داشت: اتباع بیگانه مسائل فرهنگی خاص خود را دارند و امروزه خیلی ها نگران مسائل فرهنگی هستند در زمان کنونی اقتصادی هیچ کشوری خوشحال نیست که میزبان اتباع بیگانه باشد که مسائل تحریم و فشارهای اقتصادی به ایران نیز بر مشکلات ما در این حوزه افزوده است.
 

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که 60 هزار نفر تبعه بیگانه حاضر در فارس، کارت دارند و 30 هزار نفر دیگر نیز پاسپورت دارند، اظهار داشت: ما اطلاعات ریز به ریز این افراد را داریم و مشکل ما با افراد تبعه غیر مجاز است.

مدیر کل امور اتباع بیگانه و مهاجرین خارجی استانداری فارس با تاکید بر اینکه هیچ کشوری به اندازه ایران افاغنه را پذیرا نبود، اضافه کرد: گشت های مشترک نیروی انتظامی و اداره کار را در سال 93 افزایش خواهیم داد.

وی نقد سازنده را مهمترین مسئله ای عنوان کرد که رسانه ها از آن بهره می برند، یادآور شد: بهبودی در پرتو نقد به وجود می آید و نقد باید مورد توجه باشد و مهمترین موهبت خداوند بحث اختیار است و اختیار یعنی انتخاب و همه باید تلاش کنند تا این مسئله در جامعه جا بیفتد که قانون ضامن آزادی است و هیچ کس خود را نباید فراتر از قانون بداند.

پایان پیام/

کد خبر 353794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha