نقش رسانه هادر امنیت پایدار مردمی/کشف 10 میلیون مواد محترقه در کردستان

خبرگزاری شبستان: فرمانده انتظامی کردستان تاثیرگذارترین قشر در بالا بردن احساس امنیت پایدار مردمی در جامعه را رسانه ها و مطبوعات معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، سردار محسن حسن خانی، فرمانده انتظامی کردستان امروز (26 اسفند) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج گفت: یکی از موضوعات و مباحث مهمی که ما بدنبال آن هستیم احساس امنیت مردم است و این امر جز با مشارکت مردمی و مشارکت سایر ارگان های تاثیرگذار میسر نخواهد شد.


وی با بیان اینکه تاثیرگذارترین قشر در بالا بردن احساس امنیت جامعه رسانه ها و مطبوعات هستند، افزود: رسانه ها با تدابیر و تجزیه و تحلیلی که انجام می دهند می توانند احساس امنیت را در جامعه بالا ببرند و حتی گاهی نیز این احساس را پایین بیاورند.


فرمانده انتظامی کردستان، اظهار داشت: خوشبختانه در استان کردستان تعامل بسیار خوبی بین پلیس و اصحاب رسانه وجود دارد و بر همین اساس هرساله نسبت به سال قبل از آن ارتقای سطح امنیت مردمی را شاهد بوده ایم.


وی در ادامه با بیان اینکه وقوع جرایم در کردستان کمتر از یک درصد کل کشور است، تصریح کرد: همچنین با توجه به جمعیت استان نسبت به جمعیت استان های دیگر، کردستان کمترین جرایم را به خود اختصاص داده است.


به گفته وی این حس باید در میان مردم بوجود آید که کردستان امن ترین استان کشور است و با کار کردن بر روی این مباحث استان را باید به سمت توسعه و پیشرفت بیشتر سوق دهیم.


سردار حسن خانی، سرمایه گذاری را یکی از مسائل موثر در توسعه استان عنوان کرد و افزود: اگر سرمایه گذاران متوجه امنیت پایدار مردمی این منطقه شوند بدون شک میل به سرمایه گذاری بیشتر از گذشته شده و بسیاری از مسئل حل خواهد شد.


وی در ادامه به فرارسیدن چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: کاهش خسارات و صدمات جانی و مالی ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال، نوید بخش افزایش همدلی و همراهی تمامی اقشار جامعه با نیروی نظامی و انتظامی است.


به گفته وی در راستای جلوگیری از ناهنجاری و آسیب در جامعه طی سال گذشته حدود 10 میلیون مواد محترقه و منفجر در سطح استان کشف و ضبط شده است.


این مقام مسئول، با بیان اینکه امسال نیزهمچون سال گذشته آیین های مربوط به چهارشنبه سوری به صورت محله محوری برگزار می شود، اظهار داشت: نیروی انتظامی مخالف شادی مردم نیست و فقط در صدد جلوگیری از آسیب ها است.


حسن خانی، از والدین خواست با طرح مساله برای فرزندان خود به جای بهره مندی ازمواد آتش زا و خطر ساز بستر شادی را بدون تعرض به حقوق دیگران، برای خود فراهم آورند.

 

پایان پیام/

کد خبر 353728

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha