رسانه نقش مهمی در رفع شکاف فرهنگی جامعه دارد

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان بابیان اینکه در کشور با شکاف فرهنگی مواجه هستیم، گفت: باید این شکاف را از بین برده و تبدیل به هم افزایی کنیم که اصحاب رسانه در این زمینه نقش حساسی دارند.

به گزارشخبرگزاری شبستان از گیلان، محمد احمدی پور، معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان، امروز(26 اسفند) در مراسم اختتامیه جشنواره منطقه‌ایی مطبوعات و خبرگزاری‌‌ها و پایگاه‌های خبری فجر انقلاب که در سالن وارش مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، گفت: مطبوعات و رسانه‌ها از ابزارهای تاثیرگذار در دنیای امروز هستند که در کنار تنوع مطالب، رسیدن به سطح توانمندی و رفاه بیشتر نقطه مشترک دنیاست و رسانه یکی از ابزارهای دست یابی به این اهداف است.


وی با تاکید بر مباحث فرهنگی و رسانه‌ایی در دنیای امروز، اذعان کرد: مشکل اصلی در جوامع پیشرفته و در حال توسعه امروز کمبود وقت است، سطح اطلاعات در جوامع انسانی بسیار گسترده اما عمق اطلاعات بسیار اندک است و این رسانه‌ها هستند که می‌توانندهدایت افکار و آراء را عهده دار شوند.


احمدی پور با بیان اینکه دنیای امروز دنیای تقابل فرهنگی است، افزود: فرهنگ‌ها در دنیای اخیر در یک گردش دورانی نسبت به هم برخوردهایی دارند که این برخوردها موجب فرسایش فرهنگ می‌شود.


وی آمریکایی‌ها را مبدا اصلی جنگ نرم دانست و تصریح کرد: مبنای اصلی در تقابل فرهنگ‌ها، عرضه فرهنگ است به گونه‌ایی که جوامع نسبت به فرهنگ حاکم برخود ناامید شده و فرهنگ مقابل را بپذیرند.


معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان بر عدم وجود شکاف قومی و مذهبی در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و افزود: ما در کشور با شکاف فرهنگی مواجه هستیم که در هر دوره‌ایی به یک شکل بروز می‌یابد که بخش عمده آن تقابل فرهنگ اسلامی با فرهنگی غربی است.


وی ادامه داد: باید این شکاف را از بین برده و تبدیل به هم افزایی کنیم که اصحاب رسانه در این زمینه نقش حساسی دارند.


احمدی پور با بیان اینکه رسانه تاثیر بسیاری بر فرهنگ عمومی دارد، اذعان کرد: در کشور ما متولی خاصی برای فرهنگ عمومی وجود ندارد و اگر با برخی از مسائل برخورد منطقی نداشته باشیم دچار بحران می‌شویم.


وی توسعه اخلاق و رعایت اخلاق حرفه‌ایی را از مباحث مهم فرهنگ عمومی دانست و افزود: رسانه باید خود اخلاق حرفه‌ایی را رعایت کرده و تبیین کننده اخلاق حرفه‌ایی در همه بخش‌های جامعه باشد در این صورت است که بسیاری از بحران‌های اجتماعی حل می‌شود.


معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان ادامه داد: مهمترین اصل فرهنگ عمومی سوق دادن جامعه به سمت رعایت حدودها در همه بخش‌ها و ابعاد است.


وی بر ارائه آموزش‌های لازم به خبرنگاران و حمایت از این نوع آموزش‌ها تاکید کرد و اذعان داشت: سیاست ما ایجاد رابطه‌ایی دو طرفه با رسانه‌هاست و از رسانه ها نیز انتظار داریم ما را در این امر یاری دهند.


احمدی پور خواستار چاپ آثار برگزیده این جشنواره شد و تصریح کرد: اعتبارات لازم را برای برگزاری این جشنواره در بودجه 93 مشخص می‌کنیم و امیدواریم با همت مسئولان این جشنواره به صورت ملی برگزار شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 353699

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha