تأکید معاون وزیر ارشاد بر تقویت کانون های مساجد و فعالیت های قرآنی

خبرگزاری شبستان: معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر تقویت کانون های مساجد و گسترش فعالیت های دینی و قرآنی تأکید کرد و گفت: این فعالیت و فعالیت های هنری مکمل یکدیگر هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، حسین نوش آبادی، معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز(26 اسفند)در آئین تودیع و معارفه مدیران کل ارشاد استان با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های عظیم فرهنگی و هنری در پهناورترین استان کشور، گفت: استان بزرگی چون کرمان با مردمی متدین، مقاوم، دین مدار، ولایتمدار، ارزشگرا، هنرمند و واجد مؤلفه های بالای فرهنگی و هنری، شخصیت های بزرگی در عرصه های علمی فرهنگی سیاسی و دفاع مقدس تقدیم نظام کرده و انسان های فرهیخته ای از این استان به موقعیت های علمی رسیده و بسیاری از برزگان کشور متعلق به این خطه است.


وی افزود: سهم استان کرمان در حوزه حکومت داری سهم ارزشمندی است و این استان رئیس جمهور، رئیس مجلس، شخصیت هایی چون شهید باهنر، سردارانی چون سرلشکر سلیمانی و... دارد و داشتن روحیه وحدت و وفاق با توجه به تعدد اقوام از دیگر ویزگی هایی است که خودنمائی می کند.


نوش آبادی، شرایط اقلیمی متفاوت و چهار فصل بودن استان در یک زمان، مهاجر پذیر بودن آن، دارا بودن روحیه انصاف و قناعت را سرمایه هایی دانست که برای کرمان بستری ساز تحولات بزرگ برای آینده است.


وی با اشاره به ساخت فیلم شیار 143 در استان کرمان که با استقبال مردم و مسئولین روبرو شد، آن را امتیازی برای مردم خطه کرمان دانست که فداکاری، صبر و مقاومت این استان را نشان می دهد.


با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی و هنری صورت گرفته در استان کرمان قابل تمجید و ستایش است اما باید تقویت و گسترده تر شود، پیشنهاداتی هم به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داد که نخستین آن تقویت شورای فرهنگ عمومی استان که از ظرفیت های هر استانی برای رشد فرهنگ عمومی است، بود.


وی خطاب به مدیرکل ارشاد استان، تقویت انجمن های شعر و ادب با وجود بسترهای مناسب آن در استان کرمان، تقویت کانون های مساجد با توجه به آمار بالای مساجد استان، تقویت کانون های قرآنی، استفاده از خرد جمعی، استفاده از ظرفیت حوزه و دانشگاه برای پیشبرد کارهای فرهنگی را مورد تأکید قرار داد.


نوش آبادی با بیان اینکه در کنار موسیقی و سایر هنرها نباید از مباحث فرهنگی و دینی غفلت کرد؛ توسعه فرهنگ دینی، فعالیت های دینی در مساجد و ... را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: این فعالیت ها مکمل هم هستند.


وی همچنین تلاش برای کاهش دغدغه های رهبر معظم انقلاب در زمینه فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: توجه به مسائل اساسی و راهبردی نباید باعث غفلت از برنامه های جاری دولت شود و تعطیل کردن هیچ بخشی به صلاح نیست.


این مسئول بر حمایت از مطبوعات و خبرنگاران نیز تأکید کرد و بیان داشت: نباید مطبوعات را تهدید بدانیم بلکه آنان یک فرصت برای نظام و مدیران هستند و باید بهره مندی و استفاد بهینه از آنان صورت گیرد و نباید تخطئه و منزوی شوند بلکه آنان را به عنوان جریان بستر ساز در رشد فرهنگی و اجتماعی و سیاسی بدانیم.


وی اظهار داشت: اشکالی ندارد مطبوعه ای که تریبون سیاسی یک جریان خاص است فعالیت کند اما نباید فعالیت او باعث تشتت و از بین رفتن وفاق و وحدت و ایجاد فاصله بین مردم و اختلاف میان مسئولین شود.


نوش آبادی با اشاره به اهمیت حمایت از جامعه فرهنگی گفت: این حمایت باید واقعی و تجلیل و تکریم آنان همراه با پشتیبانی و حمایت باشد و شعاع خدمات مالی، پشتیبانی و اقتصادی به جامعه فرهنگی برسد.


پایان پیام/

کد خبر 353687

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha