پیشنهادات استاندار به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان

خبرگزاری شبستان: استاندار کرمان با بیان اینکه انتخاب مدیرکل که شاید به اندازه انتخاب وزیر و احداث چند کارخانه، انرژی گرفت؛ پیشنهاداتی برای توسعه فرهنگ به فرشید فلاح داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، علیرضا رزم حسینی، استاندار، صبح امروز(26 اسفند)در آئین تودیع و معارفه مدیران کل ارشاد استان در سخنانی گفت: بالاخره قصه دراز انتخاب مدیرکل که شاید به اندازه انتخاب وزیر و احداث چند کارخانه، انرژی گرفت با انتخاب فرشید فلاح تمام شد.


وی با اشاره به اینکه حدود 10 نفر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیشنهاد و مصاحبه از آنان انجام شد؛ گفت: البته آنان خوش شانس بودند که مسئولیتی را با این درجه از حساسیت به عهده نگرفتند.


رزم حسینی با اشاره به اینکه انسان باید در مسیری حرکت کند که تعامل سازنده با همه داشته باشد و قصد دولت هم حرکت در مسیری است که با دنیا تعامل سازنده داشته باشد؛ افزود: در سند چشم انداز هم به صراحت به مسئله تعامل فرهنگی، سازنده و مؤثر اشاره شده است.


وی افزود: در سند چشم انداز 20ساله هم به صراحت گفته شده که جمهوری اسلامی باید در میان 36 کشور منطقه قدرت اول باشد و این در حالی است که کشورهایی مثل ترکیه و عربستان هم جزو همین کشورها هستند.


استاندار کرمان با توصیف فضای کنونی کشور که خوب و آرم است و در جهت تعامل سازنده با دنیا پیش می رود؛ گفت: تورم نیز رو به کاهش است و دولت قانونگرا و ولایتمدار تدبیر و امید قصد قدم برداشتن در مسیر آبادانی کشور را دارد.


وی در ادامه با اشاره به دغدغه های رهبری که پس از 35 سال از انقلاب همچنان در حوزه فرهنگ وجود دارد؛ گفت: پیشنهاداتی به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دارم و نخستین آنها این است که با تعامل سازنده با دانشگاهیان، پیش نویس سند ارتقاء سطح عمومی فرهنگ استان تهیه شود تا در شورای فرهنگ عمومی استان، مورد بررسی و پس از تصویب، گام به گام اجرا شود.


استاندار کرمان با درخواست از مدیرکل ارشاد استان برای استخراج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و دنبال کردن راههای رسیدن به آن همچنین تأکید کرد: سعی کنید فرهنگ را دولتی نکنند و البته فرهنگ آمرانه هم جوابگو نیست بلکه فرهنگ باید مدبرانه باشد.


وی با قدردانی ویژه از وزیر سابق و مدیرکل سابق ارشاد استان برای احداث تالار بزرگ مرکزی کرمان گفت: از فلاح می خواهم پس از اتمام این تالار برای مراسم افتتاح به پاس قدرشناسی از دکتر سیدمحمد حسینی و احمد سعیدی هم دعوت کند.


رزم حسینی با اشاره به اینکه تغییرات در مدیران طبیعی است و همه اعضاء خانواده انقلاب و ایران هستیم؛ تصریح کرد: تغییرات، برداشتن مسئولیت از دوش کسی و سپردن آن به دیگری است.

 

 


پایان پیام/

کد خبر 353634

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha