ایجاد بانک جامع اطلاعات فعالان قرآنی، در ترویج معارف قرآنی موثر است

خبرگزاری شبستان: مسئول دارالقرآن الکریم چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: بانک جامع اطلاعات فعالان قرآنی نقش موثری در ترویج معارف قرآنی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، مهدی پرتوی، مسئول دارالقرآن الکریم چهارمحال و بختیاری، امروز(26اسفند) در سومین جلسه مجمع قرآنیان استان که در سالن اجتماعات دارالقرآن الکریم برگزارشد گفت: این مجمع در هدایت امور و فعالیت های قرآنی از یک نقش مشورتی و تصمیم گیری تعاملی برخوردار خواهد بود و هیچ گونه فرد محوری و سلیقه نگری در آن وجود نخواهد داشت.

 

وی همسوئی و تعامل بین دارالقرآن الکریم و اساتید قرآنی را یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این مجمع برشمرد و با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که می فرماید: هر کس که خود رأی شود هلاک و بیچاره خواهد شد، سلیقه نگری و فرد محوری را آسیب و خطر جدی در حوزه قرآنی دانست و افزود: دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی هیچ گاه به دنبال سلیقه نگری در کارهای قرآنی نبوده است بلکه می کوشد با مشورت و استفاده از تجارب اساتید و پیشکسوتان قرآنی برنامه ریزی و اقداماتی اثر گذار در حوزه قرآنی انجام دهد.

 

مسئول دارالقرآن چهارمحال وبختیاری، همچنین ایجاد زمینه رشد و تعالی همه جانبه فعالیت های قرآنی و بهره گیری از تجارب و آموخته های قرآنی پیشکسوتان در راستای توسعه فعالیت های قرآنی را از اهداف دیگر راه اندازی مجمع قرآنیان در استان برشمرد.

 

وی انتخاب استاد مسعود داوری به عنوان پیشکسوت آموزش قرآن کریم در همایش تکریم چهره‌های قرآنی کشور را تبریک گفت و افزود: استاد داوری بیش از 35 سال در رشته های مختلف قرآنی از جمله قرائت، صوت و لحن، تجوید، ترجمه و مفاهیم فعالیت و تدریس داشته است و یکی از چهره های فاخر و ارزشمند قرآنی در استان محسوب می شود.


پرتویی، عنوان کرد: پیش از این آقایان مجدزاده و خورشیدی و خانم پیر دهقان نیز به عنوان اساتید و چهره های برتر قرآنی استان در همایش تکریم از چهره های قرآنی کشور مورد تجلیل قرار گرفته اند.

 

وی با اشاره به روزهای پایانی سال، ارزیابی عملکرد یک سال گذشته جامعه قرآنی را از مهم ترین اهداف برگزاری این مجمع برشمرد و گفت: به یقین اقدامات فراوانی در طول یک سال اخیر در حوزه قرآنی صورت گرفته که بررسی و ارزیابی نقاط مثبت و ضعف آنها در این جلسه می تواند چراغ راهی برای آینده جامعه قرآنی باشد.

 

وی نظرات و پیشنهادهای اساتید و پیشکسوتان قرآنی را در پیش برد اهداف مجمع بسیار تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: بهره گیری از نظرات و پیشنهادهای اساتید و پیشکسوتان قرآنی اقدامی موثر در راستای رشد و ارتقای طرح ها و برنامه های قرآنی در استان خواهد بود.

 

مسئول دارالقرآن چهارمحال وبختیاری، اضافه کرد: تمامی اعضای این مجمع از میان اساتید و چهره های برتر و شاخص قرآنی دارای حداقل 20 سال سابقه فعالیت در امور قرآنی انتخاب شده اند.

 

وی بر لزوم نیاز سنجی و اولویت بندی در اجرای برنامه ها و طرح های قرآنی در سال 93 تاکید کرد و گفت: استان چهارمحال و بختیاری از ظرفیت ها و پتانسیل های عظیم فرهنگی و قرآنی برخوردار است که نیازسنجی دقیق و متناسب با فضای فرهنگی هر منطقه می تواند یک تحول قرآنی چشمگیر را در استان ایجاد کند.

 

بانک جامع اطلاعات فعالان قرآنی نقش موثری در ترویج معارف قرآنی دارد

 

پرتوی، با بیان اینکه در این استان هنوز اطلاعات دقیقی از فعالان قرآنی در حوزه های مختلف وجود ندارد، راه اندازی بانک جامع اطلاعات فعالان قرآنی را اقدامی ارزشمند برای ساماندهی و استفاده هر چه بیشتر از استعداد های این استان در راستای آموزش و ترویج معارف قرآنی در جامعه دانست.

 

وی از ثبت نام 311 نفر از فعالان قرآنی در این سامانه خبر داد و افزود: ثبت نام نیروهای قرآنی در بانک جامع اطلاعات فعالان قرآنی کمک بزرگی در ساماندهی و بهره مندی از همه‌ نیروهای استان برای برگزاری کلاس های آموزشی و ترویج معارف دینی و قرآنی در جامعه خواهد بود.

 

مسئول دارالقرآن چهارمحال وبختیاری، ارسال اخبار و رویدادهای قرآنی را یکی از قابلیت های این بانک اطلاعاتی عنوان و تصریح کرد: فعالان قرآنی با ثبت نام در این سامانه علاوه بر ساماندهی و برنامه ریزی دقیق برای حضور فعال آن ها در عرصه فعالیت های قرآنی می توانند اخبار و رویدادهای قرآنی را از طریق پیامک دریافت کنند.

 

جلسات سنتی قرآن احیا و ساماندهی می شود

 

وی با اشاره به مصوبات جلسات قبلی، بر لزوم احیا و ساماندهی جلسات سنتی قرآن در مساجد تاکید و خاطرنشان کرد: در گذشته نشست ها و محافل دور خوانی قرآن در مساجد رواج و رونقی بسیار داشته اما در حال حاضر این سنت حسنه در مساجد کم رنگ و بی رونق شده است که احیا و ساماندهی این جلسات نیز به عنوان یک مصوبه مجمع قبل باید در دستور کار قرار گیرد.

 

پرتوی، با بیان اینکه موازی کاری در فعالیت های قرآنی به عینه مشاهده می شود، تصریح کرد: اگر چه موازی کاری در فعالیت های قرآنی نمود عملی دارد اما این مسئله خود می تواند یک بستر و زمینه ساز برای تعامل و همراهی دستگاه های قرآنی با یکدیگر باشد.

 

وی وضعیت اعتبارات سال 93 در حوزه قرآنی را نامطلوب دانست و تصریح کرد: در سال 93 ، 30 میلیون تومان اعتبار برای فعالیت های قرآنی به دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی استان اختصاص یافته که رقم بسیار ناچیز است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 353598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha