نمایشگاه حریم حوراء در استان یزد گشایش یافت

خبرگزاری شبستان: نمایشگاه حریم حوراء به مناسبت ایام فاطمیه و در مساحت دو هزار متر مربع، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در یزد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام غلامعلی عادل، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، صبح امروز(26 اسفند) در حاشیه افتتاح نمایشگاه حریم حوراء در جوار امامزاده سید جعفر محمد(ع)، گفت: نمایشگاه حریم حوراء در مساحت دو هزار متر مربع روایت کننده زندگانی حضرت زهرا(س) از تولد تا شهادت می باشد.

 

وی افزود: این نمایشگاه در مدت 28 روز کاری و با بیش از 15 هزار ساعت کار توسط خادمین و دوستداران صدیقه کبری(س) بنا شده است.

 

عادل، با بیان اینکه نمایشگاه حریم حوراء روایت کننده 20 نقطه تاریخی از زندگی حضرت زهرا(س) می باشد، اظهار داشت: در این نمایشگاه شش هزار متر مربع دکور جهت انتقال و بازسازی آن دوران طراحی شده است.

 

وی تصرح کرد: در این نمایشگاه خانه خدا، بخشی از مسجد الحرام، چند حادثه اتفاق افتاده در بیابان ها همچون حادثه غدیر و سخن گفتن حضرت علی(ع)، بخش هایی از زندگی حضرت زهرا(س) همچون خانه پیامبر(ص)، حادثه سقیفه، باغ فدک، خانه حضرت زهرا(س)، گنبد خضرا و در نهایت نمایی از نوروز و سفره هفت سین نیز با محوریت امام زمان(عج) به تصویر کشیده شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، با بیان اینکه در حاشیه این نمایشگاه 17 برنامه جنبی با حضور مبلغان اعزامی از قم و روحانیون داخل استان به اجرا در خواهد آمد، افزود: این نمایشگاه تا پایان تعطیلات نوروز جهت بازدید علاقه مندان دایر است.

 

لازم به ذکر است، این مراسم با حضور آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و احمد شرفخانی معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و جمعی از مسولان و مدیران استان برگزار شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 353589

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha