اختصاص 600 مگاوات از ظرفیت تولید برق کشور به انرژی های بادی و خورشیدی

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد: تا پایان سال آینده، 600 مگاوات از ظرفیت تولید برق کشور به انرژی های بادی و خورشیدی اختصاص می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، همایون حائری، مدیرعامل شرکت توانیر، شب گذشته (25 اسفند) در جمع خبرنگاران در خصوص مدیریت تقاضا گفت: موضوع مدیریت تقاضا در صنعت برق از مواردی است که صنعت برق به شدت به آن متمرکز شده است.


وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، افزود: یکی از آیتم های اقتصاد مقاومتی، مدیریت تقاضا و سرو سامان دادن در بخش برق است.


حائری با بیان اینکه ارقام مصرفی ما در بخش انرژی از استانداردهای مصرفی و از میانگین مصرف جهانی بسیار بالاتر است، اظهارامیدواری کرد: با کمک همکاران صنعت و برق یک تحول مناسبی در بخش مدیریت تقاضا و مصرف منطقی ایجاد شود.


وی ادامه داد: مدیریت تقاضا با رفاه اجتماعی مغایرتی ندارد و در مصرف انرژی برق موثر است.


مدیرعامل شرکت توانیر ظرفیت نیروگاه های برقی کشور را 70 هزار مگاوات بیان کرد و اظهارداشت: در فصول تابستان ظرفیت تولید به حدود 50 هزار مگاوات می رسد.


وی تصریح کرد: از این 70 هزار مگاوات برق، به ازای هر مشترک یک هزار مگاوات سرمایه گذاری شده که در کشورهای آسیایی این عدد به میانگین 200 می رسد.


تولید سالانه 250 میلیارد کیلووات ساعت برق در کشور
حائری با بیان اینکه سالانه 250 میلیارد کیلو وات ساعت برق در کشور تولید می شود، گفت: با اعمال مدیریت تقاضا، میانگین ارقام مصرف انرژی کشور را در دنیا به حد استاندارد برسانیم.


وی رویکرد جدید صنعت برق را کم کردن وابستگی به سوخت های فسیلی بیان کرد و افزود: براساس ماده بند 19 قانون بودجه سال 92 و 93 باید شرایطی ایجاد کنیم که سرمایه گذاری بخش خصوصی با یک شرایط بسیار ویژه و خوبی روی انرژی نو و تجدید پذیر انجام شود.


حائری اعلام کرد: تا پایان سال 93، 600 مگاوات از ظرفیت تولید برق کشور به انرژی های بادی و خورشیدی اختصاص می یابد و تا سال 1404، 15 درصد انرژی از طریق انرژی نو و تجدید پذیر تامین خواهد شد.


رشد 6 درصدی مصرف برق در کشور
وی با اشاره به تعداد مشترکان برق، گفت: 30 میلیون مشترک برق در کشور وجود دارد که 33 درصد خانگی، 33 درصد صنعتی، 14 درصد کشاورزی و مابقی سایر مصارف عمومی است.


حائری از رشد 6 درصدی مصرف برق سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته مصرف برق کشور 215 میلیارد کیلو وات ساعت بود که این رقم در سال جاری 6 درصد رشد داشته است.


پایان پیام/

کد خبر 353538

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha