استقرار 22 پایگاه امداد و نجات در محورهای مواصلاتی همدان

خبرگزاری شبستان: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان، با بیان اینکه خدمت بی منت لازمه کار داوطلبان هلال احمر است،گفت: 22 پایگاه امداد و نجات در محورهای مواصلاتی همدان طی ایام نوروز مستقر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حسین اشرفی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان عصر گذشته (25 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: حوزه امداد و نجات هسته مرکزی فعالیت های خارج از سازمان اصلی جمعیت هلال احمر است و این سازمان با ایجاد ساختار و سازمان دهی و بهره گیری از تجهیزات روز و بهره مند از طرح های عملیاتی پاسخگو هر گونه شرایط است.

 

وی از استقرار 22 پایگاه ثابت و سیار و موقت در کلیه محورهای استان همدان برای نجات مسافران نوروزی از 25 اسفند لغایت 15 فروردین برشمرد، و افزود: 20 دستگاه آمبولانس مجهز به تجهیزات نجات، 10 خودرو نجات برای رها سازی، استقرار 1 پایگاه سلامت در میدان فرودگاه برای ارائه خدمات پزشکی، 1 اردوگاه اسکان اضطراری در کنار پایگاه سلامت با تسهیلات زیست اولیه برای مسافران، ارائه خدمات امداد کوهستان به صورت 24 ساعته در میدان میشان را از جمله برنامه های نوروز سال 93 عنوان کرد.

 

وی اضافه کرد: برنامه داوطلب سیار امداد نجات در راستای ارتقا بخشی خدمات امدادی در ایام نوروز با مشارکت داوطلبانه پزشکان، به منظور پوشش حداکثری ارائه خدمات پزشکی در پایگاه های امداد نجات جاده ای با حضوربیش از 40 پزشک در 11 پایگاه پر تردد و پرافیک را از جمله برنامه های معاونت داوطلبان در نوروز 93 برشمرد.

 توزیع 6 هزار و 430 سبد عیدانه به نیازمندان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان اجرای طرح فرشتگان رحمت در ایام نوروز سال 92 و توزیع 6 هزار 430 سبد عیدانه به نیازمندان، جمع آوری کمک های مردمی جهت کمک به زلزله زدگان استان بوشهر، اجرای طرح داوطلب یار امداد و نجات، اجرای برنامه های متنوع به مناسبت فرارسیدن هفنه هلال احمر، اجرای طرح ملی همای رحمت در ایام ماه مبارک رمضان، عضو گیری و جذب دو هزار 550 نفر از علاقمندان، اجرای برنامه هایی در هفته عفاف و حجاب را از جمله برنامه های اجرایی در سال 92 در حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر عنوان کرد.

 

اشرفی اجرای طرح حامیان سلامت و کرامت و جذب 530 نفر حامی در سطح استان، اجرای برنامه های متنوع به مناسبت دهه کرامت، اجرای طرح ارمغان مهر به مناسبت بازگشایی مدارس، ویزیت رایگان 910 دانش آموز توسط پزشکان داوطلب، گرامیداشت روز جهانی داوطلبان با اجرای برنامه باران مهربانی و گلریزان در راستای کمک به بیماران سرطانی به مبلغ 3 میلیارد ریال و کمک به 300 نفر از بیماران سرطانی معرفی شده را از جمله برنامه های اجرا شده در سال 92 دانست.

 

وی با بیان اینکه مدیریت فرآیندهای بلند، راهکارها، تکنیک‌ها و تاکتیک‌های خاص خود را می‌طلبد، گفت: پایگاه‌های امداد جاده‌ای را همانند مقرهای پاسداری از مرزهای وطن، مهم خواند و افزود: امدادگران همانند سربازان باید همیشه در آمادگی کامل برای ورود به صحنه‌های عملیاتی به سر ببرند.

 

وی با اشاره به زمان چهار دقیقه‌ای موسوم به زمان طلایی برای نجات جان مصدوم افزود:: امسال در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای به دنبال آمادگی صد در صد هستیم و با بررسی لحظه به لحظه تجهیزات امدادی و ست‌های نجات و استقرار آمبولانس‌ها و خودروهای نجات مجهز در این پایگاه‌ها، تلاش خواهیم کرد تا خسارت‌های جانی و مالی را در محورهای مواصلاتی استان به حداقل برسانیم.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه 26 پایگاه ثابت و سیار این جمعیت، تأمین امنیت و سلامت مسافرین نوروزی را عهده‌دار شده‌اند، اضافه کرد: با توجه به موقعیت کوهپایه‌ای استان همدان و استقبال کوهنوردان کشوری و استانی از صعود به ارتفاعات این استان، ایام نوروز یک پایگاه امداد کوهستان نیز در میدان میشان، راهنمایی به کوهنوردان برای صعود به قله و تأمین سلامت آنها را برعهده خواهد داشت.

 

اشرفی با اشاره به تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان همدان، گفت: در این ایام هرجا که نیاز باشد برای نجات جان هم‌استانی‌ها، از یک فروند بالگرد و خدمات تیم امداد هوایی نیز بر فراز آسمان استان، استفاده خواهیم کرد.


پایان پیام
 

کد خبر 353513

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha