فرصتهای فراوان برای همکاری بیشتر ایران و تاجیکستان

خبرگزاری شبستان: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران و تاجیکستان از ظرفیتها و فرصتهای فراوانی برای همکاری و تعامل نزدیک برخوردارند که بهره گیری از انها می تواند به نفع دو ملت باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سراج الدین اصل اف وزیرخارجه تاجیکستان با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار وگفتگو کرد. لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی ، فرهنگی و دینی دو ملت گفت: ایران و تاجیکستان از ظرفیتها و فرصتهای فراوانی برای همکاری و تعامل نزدیک برخوردارند که بهره گیری از انها می تواند به نفع دو ملت باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در همین راستا حمایت مجلس شورای اسلامی را از توسعه ارتباطات دو کشور مورد تاکید قرار داد.

لاریجانی در ادامه این دیدار با بیان پیشرفت های فناوری اقتصادی و صنعتی کشورمان به علاقه مندی شرکت های ایرانی برای صدور خدمات فنی مهندسی و ایجاد زیر ساختهای عمرانی در تاجیکستان اشاره کرد و افزود: حل پاره ای مشکلات جزئی می تواند روند حضور سازنده و مفید شرکت های ایرانی در تاجیکستان را تسریع و به پیشرفت و توسعه این کشور کمک شایانی کند.

وزیرخارجه تاجیکستان نیز دراین دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت : جمهوری اسلامی ایران از نقش و جایگاه مهمی در سیاست خارجی تاجیکستان برخوردار است.

سراج الدین اصل اف با ارائه گزارشی درخصوص سطح فعلی روابط دو کشور خواستار بهره مندی از تجربیات و توانمندی های ایران در زمینه های مختلف اقتصادی ، صنعتی و خدمات فنی و مهندسی شد.

وزیر خارجه تاجیکستان در پایان افزود: دولت تاجیکستان به حل مشکلات شرکت های ایرانی در این کشور اهتمام خاصی دارد.

وی در ادامه اجرای پروژه های عمرانی توسط شرکت های ایرانی بویژه تونل استقلال را برای کشورش بسیار مهم خواند.

پایان پیام/

کد خبر 353493

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha