دستاورد اقتصاد مقاومتی بهبود وضعیت معیشتی مردم است

خبرگزاری شبستان: نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه اجرای طرح اقتصاد مقاومتی باید دائمی باشد، گفت: بهبود وضعیت معیشتی مردم یکی از دستاوردهای سیاست اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در همایش ائمه‌ جمعه‌ استان که در کیاشهر برگزار شد با تشریح اقدامات انجام‌شده و برنامه‌های پیش رو، امامان جمعه را یار و یاور مسئولان دانست و اظهار کرد: تذاکرات و رهنمودهای علما و امامان جمعه همواره راهگشای مسئولان اجرایی است.

 

وی با بیان اینکه امامان جمعه همواره پشتوانه ارزشمند برای مدیران اجرایی و استاندار هستند، تاکید کرد: ائمه جمعه یاوران کم توقع، دلسوز، مردمی و انقلابی نظام هستند که تذکرات و رهنمودهای آنان همواره راهگشاست.
 

نجفی تصریح کرد: تذکرات ائمه جمعه به مسئولان شهرستانی آنان را کوشاتر می‌کند.
 

استاندار گیلان با اشاره به خسارات برف اخیر در استان، افزود: در بخش هزینه‌های ضروری و جبران خسارت‌ها تاکنون 45 میلیارد تومان بودجه عمرانی اختصاص یافته است.
 

وی با بیان اینکه توزیع تسهیلات بلاعوض از دیروز توسط بنیاد مسکن در بین مردم آغاز شده است، خاطرنشان کرد: پرداخت تعهدات بیمه‌ای مردم و محصولات کشاورزی نیز در حال پیگیری است.
 

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با تشریح دستاوردهای اجرایی موفق اقتصاد مقاومتی، گفت: بهبود وضعیت معیشتی مردم، افزایش تولید و پویایی اقتصاد از جمله دستاوردهای اجرای این سیاست است.
 

نجفی بیان کرد: پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب و دستور رئیس جمهور اجرای این سیاست‌ها به عنوان تکالیف اصلی مدیران استانی است.
 

وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی از دیدگاه ما، دائمی است و فقط مربوط به دوران تحریم نیست از این‌رو برای شکوفایی وضعیت جامعه اجرای آن را جدی می‌دانیم.
 

استاندار گیلان به کاهش تورم از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید نیز اشاره کرد و گفت: دولت در زمینه کاهش تورم و ایجاد اشتغال برنامه‌های اساسی دارد که با اجرای اقتصاد مقاومتی این وضعیت بهتر می‌شود.
 

نجفی با اشاره به اینکه دولت و مجلس برای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به جمع بندی رسیده‌اند، تصریح کرد: ائمه جمعه با ارشادات خود می‌توانند در این زمینه کمک شایان توجهی داشته باشند.
 

نماینده عالی دولت در گیلان تاکید کرد: در فاز دوم هدفمندی بخشی از یارانه‌ها در قسمت‌های بهداشت و درمان و صنعت هزینه می‌شود.
 

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت‌ها در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به‌صورت ملایم است و یارانه هیچ فردی به‌صورت اجباری حذف نمی‌شود.
 

نجفی با اشاره به اینکه هزینه یارانه ها باید به‌صورت مناسب در جامعه هزینه شود تا دچار تورم و رکود تولید نشویم، گفت: سال گذشته 9 برابر پولی که می توانستیم در بخش عمرانی هزینه کنیم به مردم استان فقط یارانه پرداخت شد.
 

استاندار گیلان به کم آبی سال کشاورزی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه امامان جمعه در این زمینه به کمک مسئولان بیایند، افزود: اگر شخم اول به‌صورت همزمان و با استفاده از آب‌های سطحی، آب باران و استخرها و آب‌بندان‌ها انجام گیرد، می‌توانیم در مصرف آب مدیریت مناسب داشته و صرفه‌جویی کنیم.
 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حمایت از بخش خصوصی، گفت: مادر استان سرمایه بر نمی‌خواهیم بلکه به دنبال سرمایه گذاریم تا اشتغال و تولید به شکل واقعی صورت بگیرد.
 

نماینده عالی دولت در گیلان ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و تقارن آن با نوروز 93، اذعان کرد: همه باید ضمن اینکه حرمت این ایام حفظ شود، به استقبال از میهمانان نورزی می‌رویم.
 

پایان پیام/

کد خبر 353479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha