کمیته های تخصصی در شورای فرهنگ عمومی بجنورد تشکیل می شود

خبرگزاری شبستان: نائب رییس شورای فرهنگ عمومی بجنورد بر تشکیل کمیته های تخصصی در ذیل این شورا تأکید کرد و گفت: حضور کارشناسان خبره در این کمیته ها مسیر رسیدن به اهداف شورا را تسریع می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ بیست و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بجنورد امروز (4 اسفند) با حضور اعضای جلسه و با محوریت ارائه راهکار در خصوص افزایش آستانه تحمل و نقش آن در ارتقاء روابط اجتماعی و همچنین ارائه برنامه های ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و توسعه گردشگری در محل فرمانداری بجنورد تشکیل شد.


محمود ثمینی، نائب رییس شورای فرهنگ عمومی و فرماندار شهرستان بجنورد در این نشست با تأکید بر تبیین و شناخت هنجارها و ناهنجارها، بر تشکیل کمیته های تخصصی در ذیل این شورا تأکید کرد و افزود: حضور روانشناسان و جامعه شناسان خبره در این کمیته ها مسیر رسیدن به اهداف شورای فرهنگ عمومی را تسریع می کند.

 

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز و حضور و گذر زائران و مسافران حرم رضوی از این شهرستان بر فضاسازی فرهنگی شهر تأکید کرد و افزود: در فضاسازی ها باید در عین توجه به نشاط و شادابی به معنویت و مذهبی بودن فضاسازی فرهنگی شهر نیز توجه ویژه داشت.

 

ثمینی همچنین بر نقش رسانه ها به ویژه رسانه ملی در توسعه فرهنگ عمومی صحه گذاشت و با بیان اینکه آموزش حقوق شهروندی از جمله مباحثی است که رسانه باید ورود پیدا کند، خواستار نقش آفرینی پررنگ تر صدا و سیما در حوزه فرهنگ عمومی شد.


رضا رضایی، دبیر شورای فرهنگ عمومی و رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بجنورد نیز در این نشست با ارائه گزارشی از مصوبات جلسه قبل، از کشف هزارو 480 مورد کشف محصولات فرهنگی غیر مجاز خبر داد و گفت: عمده مشکلات ما در این حوزه مبارزه با دست فروشان محصولات فرهنگی است که بعضا در بازارهای هفتگی به فروش محصولات غیرمجاز مبادرت می ورزند.

 

وی مراکز عرضه محصولات فرهنگی مجاز در این شهرستان را 20 مرکز اعلام کرد و گفت: نظارت و بازرسی از این مراکز به صورت مستمر صورت می گیرد.

 

بنابر این گزارش، هر یک از نمایندگان دستگاه های عضو به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص موارد مطرح شده و همچنین دستورکار جلسه پرداختند که از این میان، یکپارچه سازی آموزش و پرداختن به آموزش مهارت های زندگی در راستای افزایش آستانه تحمل، بهره مندی از ایستگاه های پلیس در راستای توسعه مباحث فرهنگی و حضور بیش از پیش صنعتگران بجنوردی در نمایشگاه های نوروزی صنایع دستی از جمله مهمترین موارد پیشنهادی به شمار می رود.

 

الزام فروشندگان محصولات فرهنگی به کسب مجوز از ارشاد برای فروش محصولات در بازارهای هفتگی، کنترل و نظارت ویژه ارشاد بر فروشندگان محصولات فرهنگی، معرفی یک کارشناس خبره توسط ادارات عضو شورا برای حضور در کمیته های تخصصی، تولید برنامه های تبلیغاتی در حوزه فرهنگ عمومی و اجرای تبلیغات عمومی، فرهنگی با هماهنگی شهرداری از مصوبات این جلسه بود.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 346305

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha