کارگاه آموزشی مدیر موسسه سینوست استرالیا برای فیلمسازان برگزار می شود

علی قربانی گفت:طی یکسال یک هزار و 472 نفر به طور کلی در این جشنواره شرکت کردند و در مجموع آثار رسیده در بخش ملی و بین‌الملل یک هزار و 513 اثر بوده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب و ادبیات شبستان ،نشست خبری نهمین جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ای حوزه هنری یکشنبه 4 اسفند در حوزه هنری برگزار شد و طی آن علیرضا قربانی از حضور پرشور آثار ایرانی و خارجی و تعامل این جشنواره با دیگر جشنواره های بین المللی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری علی قربانی دبیر اجرایی نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100ثانیه‌ای در نشست خبری این جشنواره با بیان این که دبیرخانه‌ی جشنواره فیلم100 حدود یکسال برای دریافت آثار شرکت‌کنندگان فرصت داده بود، اظهار کرد: طی یکسال یک هزار و 472 نفر به طور کلی در این جشنواره شرکت کردند و در مجموع آثار رسیده در بخش ملی و بین‌الملل یک هزار و 513 اثر بوده است.


وی ادامه داد: تعداد 40 کشور در بخش بین‌الملل در جشنواره حضور داشته‌اند و در بخش سینمای ملی بیشترین شرکت کننده از تهران با 711 اثر بوده است.


قربانی گفت: در نهایت از مجموع تعداد فیلم‌های رسیده تعداد 94 اثر به بخش مسابقه‌ی ملی و 106 اثر به بخش غیررقابتی جشنواره راه پیدا کرده‌اند.


وی با بیان این که در جشنواره نهم فیلم100 بخش سینمای ملی سه سئانس A، B، C خواهد داشت که در سه نوبت در پردیس سینمای آزادی اکران می شود، عنوان کرد: آثار در بخش غیررقابتی نیز در سه سئانس D، E، F اکران خواهد شد. همچنین بخش سینمای بین‌الملل یک سئانس و با 41 اثر از بیست کشور است. یک سئانس نیز به 25 اثر کودک و نوجوان اختصاص خواهد داشت.


دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم صد خاطر نشان کرد: بخش جنبی بین‌الملل نیز اختصاص به آثاری دارد که در بخش مسابقه حضور ندارند و یا برگزیدگان دوره‌های پیشین هستند. سه سئانس K، L، M نیز با عنوان "ره‌آورد" خواهیم داشت که 133 اثر از آثار دوره‌های گذشته‌ی جشنواره انتخاب شده است. همچنین در دو سئانس بخش سینمای کوتاه ژاپن به روی پرده سینما خواهد رفت.


وی با بیان این که همزمان با اکران آثار جشنواره صد در تهران در 7 و 8 اسفندماه در کشور امارات شهر دبی نیز آثار اکران می‌شود گفت: مکان اکران آثار در دبی هنوز مشخص نشده است اما به احتمال زیاد باشگاه ایرانیان در دبی است. همچنین استان‌های خراسان شمالی، زنجان، گلستان، مازندران، سمنان، قم، اصفهان، کردستان و بوشهر 9 استانی هستند که آثار را همزمان با تهران نمایش می‌دهند.


قربانی افزود: افتتاحیه نهمین جشنواره فیلم صد در شهر بوشهر برگزار می‌شود و در تهران افتتاح رسمی نخواهیم داشت. البته در شهر تهران 9 اسفندماه اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم صد ثانیه‌ای در ساعت 18:30 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل میآید.


مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری درباره‌ی جوایز این دوره از جشنواره گفت: جوایز در بخش مسابقه ملی و جایزه ویژه 1404 خواهیم داشت البته تعداد آثار رسیده در بخش ویژه 1404 به لحاظ کمی قابل ملاحظه نبود و به همین دلیل تنها به یک اثر جایزه ویژه اهدا خواهد شد.


همچنین جایزه ویژه دبیر جشنواره و سینمای اخلاق را خواهیم داشت. شورای فرهنگ عمومی نیز به 5 فیلم به انتخاب خود جایزه خواهد داد و همین‌طور مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی جوایز حمایتی را برای این جشنواره در نظر گرفته است.


قربانی گفت: در بخش بین‌الملل با جشنواره‌ فیلم‌های 60 ثانیه‌ای دانمارک تعامل داشتیم که منتخب دوره‌های گذشته‌ی جشنواره فیلم100 ثانیه‌ی حوزه هنری در جشنواره به نمایش درآمد و همچنین از این به بعد در جدول برنامه‌های جشنواره دانمارک بخشی برای جشنواره فیلم‌های100 ثانیه‌ی ایران اختصاص خواهد داشت. با جشنواره‌های کوتاه کوتاه ژاپن ارتباط داشتیم که در این دوره دو سئانس به فیلم‌های این جشنواره اختصاص خواهد داشت.


وی ادامه داد: همچنین با موسسه سینوست استرالیا تعامل داشتیم و «وحید واحد» مدیر این جشنواره در کارگاه آموزشی نهمین جشنواره100 ثانیه‌ای مهمان ما خواهند بود. همچنین با جشنواره‌ی بلاروس نیز تعامل داشته‌ایم و بخشی برای آثار کوتاه این کشور در جشنواره اختصاص خواهد داشت.
پایان پیام/

کد خبر 346274

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha