هدف اصلی هفته بهداشت عمومی فرهنگ سازی و جلب مشارکت عمومی است

خبرگزاری شبستان: فرماندار شهرستان اهواز، هدف اصلی هفته بهداشت عمومی را فرهنگ سازی و جلب مشارکت عمومی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، عبدالعزیز فدعمی، فرماندار اهواز، با اشاره به اینکه از سوی استاندار خوزستان (3 تا 9 اسفند) به عنوان هفته بهداشت عمومی تعیین شده، گفت: طبق هماهنگی به عمل آمده گروه های مختلف در اجرای هفته بهداشت عمومی مشارکت دارند.

 

وی هدف از این برنامه را جلب مشارکت عمومی، همسویی دستگاه های اجرایی و نزدیک تر شدن ارتباط مردم و دستگاه ها در جهت ارتقای سطح بهداشت عمومی و روحیه نشاط و شادابی در شهرستان اهواز دانست و افزود: نهادینه کردن مشارکت عمومی مردم و ساکنان محلات شهر و فرهنگ سازی برای حفظ بهداشت و نظافت شهر و محل زندگی از جمله سایر اهداف این طرح است.

 

فرماندار شهرستان اهواز، خاطر نشان کرد: در برنامه اجرایی فعالیت شش کارگروه پیش بینی شده که سه کمیته نظافت محیط شهری، پاکسازی و نظافت مناطق روستایی و محیط طبیعی و نظارت و ارزیابی با مسئولیت فرمانداری تشکیل می شود.

 

وی وظیفه کمیته های نظافت شهری و روستایی را اطلاع رسانی، پاکسازی فضاهای عمومی شهر و اماکن عمومی و حاشیه رودخانه و پایش شرایط بهداشتی نحوه دفع فاضلاب، کشتارگاه ها، دفع پسماند، پایانه ها، اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، بیمارستان ها، مراکز اداری، پادگان ها، بازارها و راه ها و حوزه های روستایی عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه در سطح روستاها دهیاران و اعضای شورای اسلامی با مشارکت مردم در این هفته فعالیت می کنند، ادامه داد: همچنین در راستای نظافت و پاکسازی وظایف مختلفی برای ادارات، مراکز بهداشت، صدا و سیما، آموزش و پرورش، راه و ترابری و دهیاران تعریف شده است.

 

مهندس فدعمی، ادامه داد: وظایف مختلفی نیز برای شهرداری ها اعلام شده که می توان به تبیین نحوه مشارکت مردم، توجیه عوامل اجرایی، نظافت معابر و پارک ها، پاکسازی نخاله های ساختمانی و اطلاع رسانی جهت جمع آوری زباله به شهروندان اشاره کرد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اهواز، وی تاکید کرد: مسئولیت کارگروه بهداشت مدارس و مهدکودک ها بر عهده اداره آموزش و پرورش است و کمیته آموزش و فرهنگ سازی نیز به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه کارگروه جاده ها و اماکن بین راهی با مسئولیت اداره راه و شهرسازی وبا هدف پاکسازی حاشیه جاده ها و مراکز پذیرایی و جایگاه های سوخت بین جاده ای فعالیت می کند، اظهار امیدواری کرد: با همکاری و اطلاع رسانی مناسب همه دستگاه های اجرایی و مشارکت مردم در این هفته فعالیت های مناسبی جهت پاکیزگی شهر و ارتقای بهداشت عمومی صورت پذیرد و در آستانه سال جدید شاهد نشاط و شادابی در شهر باشیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 346270

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha