تأکید بر ادامه حیات مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی

مسعود سلطانی‌فر گفت: همه افراد در مرکز آموزش عالی اعم از هیات علمی و دانشجویان، انگیزه زیادی برای ادامه فعالیت این مرکز دارند و ما از تمامی روش‌های موجود برای استمرار حیات مرکز آموزش عالی استفاده می‌کنیم.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی «نمایشگاه بحر در کوزه مروری بر دستاوردهای ربع قرن تلاش مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی»، با حضور مسعود سلطانی‌فر، احمد مسجدجامعی، پیروز حناچی و سیدمحمد بهشتی، عصر گذشته افتتاح شد
معاون رئیس‌جمهور 25 سال فعالیت مرکز آموزش عالی را با وجود فراز و نشیب‌های فراوان قابل تقدیر دانست و گفت: پرورش بیش از 2100 فارغ‌التحصیل در حوزه میراث، احیا، مرمت و باستان‌شناسی، ادامه حیات این مرکز را توجیه می‌کند. ما همه راه‌های قانونی را برای ادامه فعالیت این مرکز را در دولت پیگیری می‌کنیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: همه افراد در مرکز آموزش عالی اعم از هیات علمی و دانشجویان، انگیزه زیادی برای ادامه فعالیت این مرکز دارند و : ما از تمامی روش‌های موجود برای استمرار حیات مرکز آموزش عالی استفاده می‌کنیم.
وی در ادامه با اشاره به وجود 16 اثر بزرگ ثبت شده جهانی و 76 اثر در انتظار ثبت گفت: این آثار بی‌بدیل و داشته‌های جهانی، موید این نکته است که باید در عرصه تربیت نیروی انسانی متخصص بیش از پیش تلاش کنیم. منابع موجود برای حفظ، احیا و مرمت این تعداد آثار تاریخی و فرهنگی کافی نیست و اگر بپذیریم که این تعداد آثار تاریخی و فرهنگی در کشور وجود دارد در 82 سال فعالیت این سازمان دستاورد ما شناسایی و ثبت حدود 32 هزار اثر تاریخی بوده یعنی کمتر از 4 درصد از یک میلیون اثر شناسایی و ثبت شده است.
معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر همکاری بخش خصوصی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مشارکت بخش خصوصی در احیا، مرمت و در نهایت بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی با کاربری‌های مرتبط اشتغالزایی به همراه خواهد داشت. با همدلی، همکاری و مشورت متخصصین و استادان و هنرمندان برجسته می‌توان آثار سوء و پر انتقاد سیاست‌های چند سال گذشته را از بین برد.
در ادامه آیین افتتاح نمایشگاه بحر در کوزه، تمبر یادبود مرکز آموزش عالی توسط مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مهندس سیدمحمد بهشتی مشاور سازمان میراث فرهنگی، پیروز حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی و محمدرضا رحیم‌زاده رئیس مرکز آموزش عالی رونمایی شد.
پیروز حناچی، معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: امروز خاطرات گذشته‌ حضورم در این مرکز برایم زنده شد. اگر طرح جامعی برای توسعه‌ی این مرکز وجود داشته باشد، پتانسیل ارتقای آن در حد دانشگاه وجود دارد. برای کار آموزشی، نیازمند همکاری‌های میان‌بخشی هستیم، قطعا راه‌هایی وجود دارد که این مرکز را بتوانیم به جایگاه قبلی خود برگردانیم.
وی در پایان عنوان داشت: سازمان میراث فرهنگی در دهة 70 نمی‌توانست فارغ‌التحصیلان این مرکز آموزشی را جذب کند، و ما مدام به فکر بررسی وضعیت و برطرف کردن مشکلات بودیم. این مرکز با سلیقه شخصی شروع به کار نکرد که امروز بخواهد به همان طریق بسته شود. مراکز آموزشی به پشتوانهة یکی از منشورهای بین‌المللی به وجود آمده‌اند.
پایان پیام/

کد خبر 346265

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha