نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در ایجاد جامعه ای با نشاط و پویا موثر است

خبرگزاری شبستان: فرماندار شهرستان لردگان، با شااره به اینکه با نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی جامعه ای با نشاط و پویا خواهیم داشت، اظهار داشت: باید بستر مساعد ترویج کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از چهارمحال وبختیاری، ابوالقاسم کریمی فرماندار شهرستان لردگان، امروز (4اسفند) در دیدار با رئیس اداره کتابخانه های این شهرستان که در سالن جلسات اداره کتابخانه های لردگان برگزار شد، گفت: کتاب و کتابخوانی، هنوز در میان مخاطبان و علاقه مندان به مطالعه و تحقیق جایگاه ویژه خود را دارد و بخشی از سبد فرهنگی این اقشار را به خود اختصاص می دهد.

 

وی با بیان اینکه با نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی جامعه ای با نشاط و پویا خواهیم داشت، اضافه کرد: باید بستر مساعد ترویج کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه فراهم شود.

 

فرماندار شهرستان لردگان، با اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی، تصریح کرد: کتاب، دریچه ای است به سوی دنیای ناشناخته ای که تاکنون آن را لمس نکرده ایم.

 

وی افزود: اگر مسئولان فرهنگی کشور بخواهند فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه را در سطح جامعه گسترش دهند، باید دو کار اساسی انجام گیرد؛ اول آنکه مطالعه دقیق و جامع درباره وضعیت کتابخوانی در ایران انجام دهند و عوامل عدم توسعه کتابخوانی را در جامعه بررسی و تعیین کنند و دوم پس از انجام این مطالعه جامع، یک طرح ملی با همکاری متخصصان علوم کتابداری و اطلاع رسانی برای توسعه ی فرهنگ کتابخوانی در جامعه طراحی و شرایط لازم و کافی را برای اجرای آن فراهم سازند.

 

کریمی، حضور جوانان در کتابخانه هارا یکی از عوامل مهم در ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و عنوان کرد: با گسترش کتابخانه ها و به کاربردن تبلیغات موثر این امکان وجود دارد که جوانان به سمت کتاب روی بیاورند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 346238

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha