بهترین الگوی زندگی جوانان، ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه (س) است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه دهدشت نقش والدین و فرهنگ سازی ازدواج را در تحکیم بنیان خانواده اساسی دانست و افزود: بهترین الگوی ازدواج جوانان، ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(س) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سیدنصیر حسینی، امام جمعه شهر دهدشت امروز (4اسفند) در جشن ازدواج مددجویان کمیته امداد شهرستان کهگیلویه، ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تبعیت از شرایع و دستورات دینی را راهی برای تامین عفاف عمومی در جامعه عنوان کرد و متولیان امر فرهنگ دینی را پیشرو در ترویج این امر در بین مردم دانست.

 

حجت الاسلام حسینی گفت: در دین مبین اسلام برای امر ازدواج در تمامی مراحل آن مراتب و اصولی درنظر گرفته شده است که یک فرد مسلمان باید آن را رعایت کند.

 

وی ادامه داد: ازدواجی که بر اساس اصول شرع و دین و عرف قابل قبول در جامعه اسلامی انجام گیرد، مورد تأیید خداوند و جامعه است؛ لذا جوانان ما باید سعی کنند که مطابق با اصول دینی و شرعی در این زمینه عمل کنند.

 

امام جمعه دهدشت گفت: در شرایط کنونی و با بالا رفتن سن ازدواج به ‌دلیل بروز برخی مشکلات اقتصادی و باب شدن برخی فرهنگ‌ های غلط نظیر تجمل‌ گرایی در امر ازدواج، خوشبختانه با الگوگیری از ازدواج ساده‌ و آسمانی امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بحث ازدواج آسان مطرح شده است.


وی مزدوجین را به آسان برگزار شدن مراسم ازدواج ساده و کاهش هزینه ها و رعایت احکام شرعی اسلام در برگزاری مراسمات دعوت کرد.

 

عنایت رحیمی نیا، مدیر کمیته امداد شهرستان کهگیلویه هم از حضور امام جمعه در این جشن و در دیگر برنامه های کمیته امداد شهرستان تقدیر و اظهار داشت: کمیته امداد در راستای حل مشکلات مددجویان برنامه ها و خدمات متفاوتی ارائه می دهد که تأمین جهیزیه نوعروسان یکی از این اقدامات است.

 

پایان پیام/

کد خبر 346235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha