مکان های اسکان مسافران نوروزی در سمنان مشخص شد

خبرگزاری شبستان: فرماندار سمنان گفت: این شهرستان از بیست و پنجم اسفند تا پانزدهم فروردین با بیش از 100 محل اسکان میزبان زائران امام رضا (ع) و مسافران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار شبستان از سمنان ،حسن سعدالدین (4 اسفند) در نشست مشترک ستاد تنظیم بازار و تسهیلات سفر شهرستان سمنان ،خدمت به زائران بارگاه رضوی را توفیقی الهی دانست و گفت: عبور بیش از بیست میلیون زائر از جاده‌های استان و شهرستان میتواند بستر تحولی بزرگ در حوزه اقتصادی و فرهنگ شهرستان داشته باشد.


وی از آمادگی شهرستان سمنان برای اسکان مسافرین و زائرین حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) خبر داد و افزود: تاکنون 83 مدرسه، دو خانه معلم ، چهار بقاع متبرکه، چندین مسجد و هفت پایگاه اسکان نوروزی در حال آماده شدن است.


وی گفت: لیست اماکن اسکان به همراه کروکی و اطلاعات مورد نیاز، لیست کشیک اصناف خدماتی و ... از طریق پایگاههای مستقر در ورودی و خروجی شهر به مسافرین محترم ارائه می شود.


فرماندار سمنان توجه به کوچکترین نیازهای مسافران عبوری را نشان از توجه و احساس مسئولیت مسئولان به مسافران دانست و گفت: دعای خیر مسافری که به هر دلیلی در مسیر مسافرت دچاره مشکلی میگردد و با مدیرت صحیح و اسان مشکلش از سوی متولیان حل میگردد اجر و ثوابی دنیوی و اخروی خواهد داشت.


سعدالدین خواستار بررسی بیشتر نقاط قوت و ضعف توزیع سبد کالا در این شهرستان شد و گفت: نتیجه آن باید به فروشگاههای توزیع کننده سطح شهر اعلام شود.


فرماندار سمنان افزود: برای جلوگیری از تردد و ازدحام و نیز صرفه جویی در وقت و هزینه مردم ، کلیه اجناس سبد کالا باید به صورت یکجا و کامل توزیع شود.


در ادامه معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در برپایی نمایشگاه بهاره ارائه کرد و افزود: امسال نیز استقبال خوبی از طرف واحدهای صنفی خوشنام برای شرکت در این نمایشگاه صورت گرفته است.


مهدی یحیایی تصریح کرد: در نمایشگاه امسال به واحدهای صنفی دارای پروانه کسب که در ایام سال تخلفی نداشته است مجوز لازم برای حضور ارائه شده است و جلوگیری از عرضه کالاهای فاقد طرح شبنم نیز در دستور کار است.


مسئولین کمیته های چهارگانه ستاد شامل کمیته امنیت، اطلاع رسانی، امداد جاده ای و بهداشت و درمان، کمیته ایمنی راهها و حمل و نقل، کمیته بازرسی، اسکان و ساماندهی مراکز خدماتی – کمیته ذخیره سازی، تامین و نظارت بر بازار نیز گزارشی از اقدامات به عمل آمده برای تعطیلات نوروزی و ایام پایانی سال ارائه و آمادگی خود را برای استقبال از مسافران نوروزی در شهرستان سمنان را اعلام کردند.


پایان پیام/
 

کد خبر 346210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha