مسئولان کشور در مذاکرات بین المللی پاسدار و حافظ خون شهدا باشند

خبرگزاری شبستان: معاون آموزش و تربیت نیروی زمینی سپاه پاسداران، با اشاره به توافقات بین المللی ایران با 1 + 5، گفت: مسئولان کشور در مذاکرات بین المللی پاسدار و حافظ خون شهدا باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، سردار علی اکبر پورجمشیدیان، معاون آموزش و تربیت نیروی زمینی سپاه پاسداران، پیش از ظهر امروز (4 اسفند) در یادواره  سرداران شهید مهدی و حمید باکری، عملیات های بزرگ بدر و خیبر، شهدای تیپ 37 حضرت عباس (ع) در شمالغرب کشور و شهدای بسیج مستضعفین، اظهار داشت: مسئولان کشور در مذاکرات بین المللی یادشان باشد که حافظ خون شهدا هستند.


وی، با بیان اینکه مسئولان نباید ذره ای در اصول و اعتقادات این ملت در مذاکرات عدول کنند، افزود: ما وارث خون های شهدا هستیم و نباید اقتدار و عزتی که شهدا برای ما به ارمغان آورده اند را پایمال کنیم.


سردار پور جمشیدیان، ایثار و جاودانگی را خصلت شهدا عنوان کرد و گفت: شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس گنجینه پر بهای هستند که خداوند متعال به ملت ایران هدیه کرده و وظیفه ما ادامه راه شهدا و پافشاری بر اعتقاداتمان است.


معاون آموزش و تربیت نیروی زمینی سپاه پاسداران، مرحوم آیت الله مروج و آیت الله ملکوتی را دو شخصیت اردبیلی و آذری عنوان کرد که در دوران دفاع مقدس با گامی حکم در راستای پیروزی اسلام و ایران قدم برداشته اند.


استان اردبیل 3 هزار و 400 شهید تقدیم دوران انقلاب و دفاع مقدس کرده است

این مقام مسئول، با اشاره به تقدیم 3 هزار و 400 شهید استان اردبیل در دوران انقلاب و دفاع مقدس، ادامه داد: شهدا ستارگان درخشان هستند چرا که هر کجا که اسلام و انقلاب به ملت شریف ایران نیازمند بود این ملت با تمام وجود و توان در صحنه حضور داشته و از آرمان ها و اعتقادات اسلامی دفاع کرده اند.


وی، با تاکید بر این مطلب که یاد و خاطره شهدا به هیچ وجه از اذهان ملت فراموش نخواهد شد، تصریح کرد: جنگ های بسیاری در طول تاریخ رخ داده است ولی هیچ کدام به اندازه هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی جاودانه نمانده است.


سردار پور جمشیدیان، رمز جاودانگی و تاریخی ماندن این دوران را حاکم بودن روحیه ایثار و معنویت در کشور عنوان کرد و بیان داشت: عملیات خیبر بر نوع خود عملیات بی نظیری محسوب می شد چرا که در این عملیات رزمندگان ایران اسلامی توپخانه نداشته و منطقه عملیاتی مورد نظر امکانات محدودی داشت.


300 هزار شهید تقدیم اسلام شده است

معاون آموزش و تربیت نیروی زمینی سپاه پاسداران، با اعلام اینکه شهدا علم های اسلام و ستارگان ملت ایران هستند، افزود: شهدا جوانمردان نورانی و جاودانگان تاریخی هستند که ما وارث هستیم و در ادامه راه آنها نباید قصور از خود بروز دهیم.


وی، با اشاره به خاطره های دوران دفاع مقدس خود با رزمندگان اردبیلی، متذکر شد: شهدا الگو و اسوه جوانان این کشور هستند و اگر بخواهیم نمونه ای از آن را بیان کنیم باید شهید مرحمت بالازاده از منطقه مغان را معرفی کنیم.


سردار پورجمشیدیان، در پایان سخنان خود به فرمان ولی فقیه و امام (ره) مبنی بر حفظ جزایر مجنون در عملیات های بدر و خیبر اشاره کرد و خاطر نشان کرد: شهید مهدی و حمید باکری اولین رزمندگان بودند که پا به جزیره مجنون گذاشته و شهید شدند.


گفتنی است پخش کلیپ، برپایی نمایشگاه با موضوع دفاع مقدس، پذیرایی، مداحی و همخوانی و جمع خوانی سرود از دیگر برنامه های جنبی این یادواره باشکوه بود.


پایان پیام/
 

کد خبر 346156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha