گیلان سه هزار طلبه و روحانی بسیجی دارد/شناسایی 150طلبه شهید در گیلان

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان، گفت: سه هزار طلبه و روحانی در ۳۰ پایگاه مقاومت بسیج طلاب گیلان فعالیت می کنند.

حجت الاسلام محمد جمالی، رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، اظهار کرد: سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان با افتتاح سه حوزه مقاومت و 30 پایگاه در حوزه‌های علمیه و دفاتر ائمه جمعه و پایگاه نخبگان و اساتید، طلاب و روحانیون بسیجی را سازماندهی کرده است.


وی به فعالیت پایگاه های بسیج طلاب در مدارس حوزه‌های علمیه و دفاتر ائمه جمعه گیلان اشاره کرد و گفت: سه هزار نفر عضو بسیج طلاب و روحانیون گیلان هستند.


رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان خاطرنشان کرد: 800 نفر از این تعداد را طلاب بسیجی خواهر تشکیل می دهند.

 

وی اضافه کرد: سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان ماموریت‌های گسترده‌ای مانند فعالیت‌های پژوهشی، تربیتی، آموزشی و بصیرت‌افزایی را دنبال می کند.


جمالی اذعان کرد: راه‌اندازی حلقه‌های صالحین و بهره برداری از طلاب بسیجی به عنوان مربی از مهمترین فعالیت های بسیج طلاب گیلان است.


راه‌اندازی ستاد کنگره شهدای روحانی


رئیس بسیج طلاب و روحانیون گیلان با اشاره به راه‌اندازی ستاد کنگره شهدای روحانی در این استان گفت: این ستاد در سال 89 و با تشکیل چهار کمیته تخصصی آغاز به کار کرد.


وی اعلام کرد: تاکنون 150 شهید روحانی و طلبه در گیلان شناسایی شده است.


جمالی، شناسایی و جمع آوری آثار شهدای طلبه و روحانی گیلان و تبیین نقش روحانیون و طلاب در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را از جمله اهداف این ستاد خواند و افزود: اگر آثار شهدای طلبه و روحانی جمع آوری نشود، امکان از بین آنها بسیار زیاد است.


وی خاطرنشان کرد: بسیاری از آثار، وصیتنامه خاطرات و مستندات از شهدای روحانی جمع‌آوری شده و به صورت نرم‌افزار و کتاب به مردم عرضه می‌شود.


برگزاری کنگره ملی دوسالانه میرزا کوچک خان


رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان، برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک خان را به صورت دوسالانه از جمله اهداف این ستاد برشمرد و گفت: شناسایی شهدای روحانی، برگزاری یادواره ها و معرفی طلاب و روحانیون شهید به نسل جوان از دیگر اهداف این ستاد است.


وی اعلام کرد: برگزاری جشنواره های مقاله‌نویسی، وبلاگ‌نویسی و راه‌اندازی سایت ویژه شهدای طلبه و روحانی از فعالیت های در دست اقدام ستاد ستاد کنگره شهدای روحانی است.


انتشار کتاب جامع شهدای روحانی و طلبه گیلانی


جمالی از انتشار کتاب جامع درباره شهدای روحانی و طلبه گیلانی در دوران انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و پس از آن خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این کتاب در سال آینده منتشر می شود.


وی یادآور شد: اصفهان، اردبیل و خراسان رضوی تجربه های مشابهی در چاپ کتاب مرجع روحانیون و طلاب شهید داشته اند.


رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان اظهار کرد: این کتاب مرجع مربوط به میرزا کوچک خان جنگلی و شهدای روحانی گیلان است و به عنوان منبعی مرجع می تواند برای همه دانشمندان، محققین و طلاب مورد استفاده قرار بگیرد.


وی از راه اندازی بنیاد میرزا کوچک خان در رشت خبر داد و گفت: طبق تصویب هیئت وزیران با توجه به اینکه در گیلان شهید روحانی شاخص ملی داریم، بنیاد میرزا کوچک خان در گیلان راه اندازی می شود.


جمالی ادامه داد: این بنیاد در اداره کل ارشاد اسلامی گیلان مستقر می شود.


وی تصریح کرد: این کنگره تنها برای شهدا کار نمی کند و برای ایثارگران و جانبازان روحانی قبل از انقلاب نیز برنامه دارد.


رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان با بیان اینکه در کل کشور پنج هزار طلبه و روحانی شهید شناسایی شده است، گفت: طبق تحقیات مرکز پژوهش های صدا و سیما، بالاترین قشر شهید به نسبت جمعیت شهدای طلبه و روحانی بوده اند.


پایان پیام/

کد خبر 341778

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha