آماده‌باش‌ شهرداری در روز 22 بهمن

خبرگزاری شبستان:معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری تهران با تشریح برنامه‌های ویژه شهرداری در 22 بهمن گفت: نیروهای شهرداری در روز بیست و یکم و بیست و دوم بهمن آماده‌باش هستند.

به گزارش خبرنگار شبستان، مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری تهران در نشست خبری بعدازظهر امروز خود گفت: علی‌رغم اینکه مسیر خیابان آزادی تا انقلاب با اجرای برنامه‌های مختلف تغییرات قابل توجه‌ای داشته است. ولی طراحی و اجرای جایگاه مراسم 12 بهمن در مرقد امام و جایگاه امام در بهشت زهرا با فضاسازی مناسب عملیاتی شد.

 

وی افزود: 2 دستگاه تلویزیون بزرگ در بهشت زهرا، یک دستگاه در حرم مطهر و 4 دستگاه تلویزیون بزرگ نیز در مسیر راهپیمایی 22 بهمن نصب و همچنین جایگاه خبرنگاران و میهمانان ویژه آماده‌سازی شده است.

 

به گفته عبداللهی، 20 بالن بزرگ در مسیر راهپیمایی به همراه تعداد زیادی بادکنک اوج‌دهی خواهد شد. همچنین عکس شهدا و تهیه و نصب 20 سازه حجمی با مفاهیم خاص ایام یوم‌الله و دهه فجر آماده‌سازی و نصب شده است.

 

وی با اشاره به فضاسازی میادین انقلاب، راه‌آهن و ولیعصر اظهار کرد: نصب پرچم‌های جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف و نورپردازی‌ محور انقلاب از دیگر برنامه‌های اجرایی توسط معاونت خدمات شهری به مناسبت راهپیمایی روز 22 بهمن است.

 

وی با بیان اینکه سازمان پارک‌ها در محور انقلاب- آزادی اقداماتی انجام داده که مشهود است، تصریح کرد: تیم‌های آتش‌نشانی شامل 450 نفر پرسنل به همراه 140 دستگاه خودروی سبک و سنگین و موتورسیکلت در مسیر راهپیمایی مستقر خواهند بود.

 

به گفته عبداللهی، در زمان راهپیمایی دستفروشان اجازه فعالیت نخواهند داشت اما پس از اتمام مراسم می‌توانند با همکاری ساماندهی به فعالیت بپردازند.

 

وی افزود: سرویس‌های پرتابل بهداشتی در طول مسیر راهپیمایی نصب شده و افراد می‌توانند از سرویس بهداشتی کلیه ساختمان‌های شهرداری، ادارات و وزارتخانه‌ها استفاده کنند.

 

معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری تهران ادامه داد: بیش از 200 دستگاه ماشین به همراه هزار کارگر حوزه پسماند پس از اتمام راهپیمایی نسبت به جمع‌آوری پسماند فعالیت خواهند کرد.

اجرای برنامه‌های مناسب در 500 مسجد

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی اجتماعی روز 22 بهمن گفت: در این روز 30 ایستگاه فرهنگی شامل 200 غرفه در طول مسیر ایجاد و همچنین برنامه‌های مناسبتی در 500 مسجد اجرایی خواهد شد.

 

وی همچنین از برنامه‌های ویژه حوزه حمل و نقل ترافیک خبر داد و گفت: اتوبوس‌های شرکت واحد به حالت آماده‌باش از میادین مختلف به سمت مسیر راهپیمایی حرکت و پس از مراسم نیز دوباره به شرکت‌کنندگان سرویس ارایه خواهد کرد.

 

به گفته عبداللهی، شرکت مترو نیز در این روز تا ظهر به صورت رایگان و با کاهش 2 دقیقه‌ای در فاصله حرکت قطارها آماده جابجایی مسافران خواهد بود. همچنین، ون‌های سازمان تاکسی‌رانی نیز در مسیرهایی که محدودیت تردد وجود دارد افراد را جهت حضور در راهپیمایی جابجا خواهد کرد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 341746

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha