فضای حضور جوانان در مساجد را مهیا کنیم

خبرگزاری شبستان: امام جمعه میاندوآب گفت: جوانان نعمت های جامعه هستند لذا زمینه حضور و فعالیت آنان در مساجد را هموار کنیم تا مسجدی تربیت شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، حجت الاسلام حمید حسن زاده، نماینده ولی فقیه در میاندوآب، در همایش مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد میاندوآب که در این شهرستان برگزار شد، جوانان را نیروهای لازم برای آینده کشور عنوان کرد و گفت: باید با برقراری ارتباط های درست و حساب شده زمینه جذب جوانان به مساجد را فراهم کنیم.


وی گفت: امروز توانسته ایم با کهنسالان در مساجد همنشین شویم ولی باید برای برقراری رابطه با جوانان وقت گذاشته و برنامه ریزی کنیم.
 

امام جمعه میاندوآب، کانون های مساجد را نقطه عطفی در راستای جذب جوانان دانست و گفت: با تاسیس این کانون ها در مساجد شاهد حضور بیشتر جوانان در مساجد شده ایم که باید قدرشناس بوده و برای فعالیت هرچه بیشتر این کانون ها تلاش کنیم.
 

حسن زاده اضافه کرد: نباید مشکلات مادی مانع فعالیت کانون ها شود و باید با تاسیس کانون در تمام نهادهای دولتی پرچم اسلام را همواره مستدام نگه داریم چراکه برترین هدیه انقلاب به ما هویت اسلامی و دینی ماست.
 

این مسئول، با اشاره به تبلیغات غلط رسانه ها در رابطه با دین گریز شدن جوانان در ایران، گفت: در مراسم اعتکاف امسال 98درصد حاضران را جوانان تشکیل می دادند که خود سند راسخی بر کذب بودن ادعای دین گریزی جوانان ایرانی است.
 

وی خاطرنشان کرد: اصلی ترین رسالت ما هدایت دینی جوانان است و گاهی رفتار های نادرست روحانیون و ریش سفیدان مساجد باعث دور شدن جوانان از مساجد می شود که باید بار دیگر در رفتار ها و کارهای خود نازنگری داشته باشیم.
 

امام جمعه میاندآب، افزود: باید اشتباه خود را در تربیت جوانان قبول کنیم تا بتوانیم با ارائه راهکارهای اساسی و درست این بحران را حل و فصل نماییم.
 

وی گفت: جوانان ما تشنه تربیت هستند و اگر غفلت کنیم این جوانان را دشمن با فرهنگ غلط خود تربیت خواهد کرد.
 

گفتنی است، در پایان مراسم از مسئولان فعال کانون های شهرستان میاندوآب با اهدا لوح تقدیر و کلام الله مجید قدر دانی شد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 341698

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha