باید برای استفاده مردم از ظرفیت های متنوع هنرهای تجسمی برنامه ریزی شود

خبرگزاری شبستان: معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه آغاز بخش غیر رقابتی ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به این جشنواره پیام داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی مرادخانی؛ معاون امور هنری وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود به جشنواره تجسمی فجر نوشته است: فرهنگ و هنر برای پیشرفت و توسعه به زمینه ها و امکانات لازم و مناسب نیاز دارد و هر یک از رشته های هنری بنابر شاخص ها و ظرفیت های خاص خود می بایست به نحو شایسته مورد حمایت و بستر سازی برای رشد و تعالی آن هنر قرار گیرد. در حوزه هنرهای تجسمی با توجه به گستردگی عرصه و رشته های مختلف آن که طیف وسیعی از گونه های هنری و هنرمندان فرهیخته و صاحب سبک را دربر می گیرد، ضرورت تمهید شرایط برای رونق و پویایی آن به ویژه از سوی مدیران هنری و انجمن های تخصصی و صنفی در تعامل فعال با هنرمندان این حوزه فاخر هنر بیش از پیش احساس می شود.
هنرهای تجسمی واجد ظرفیت های متنوع آموزشی، نمایشگاهی و کاربردی است که می بایست به درستی شناسایی و برای ورود آن در زندگی و سبد مصرف عمومی مردم برنامه ریزی شود.


مرادخانی در ادامه این پیام آورده است: هنرهای تجسمی با حضور کیفی و ارزشمند خود در جشنواره بین المللی فجر و معرفی آثار هنری و هنرمندان رشته های گوناگون هنرهای تجسمی می تواند گام های بلندی در جهت تحقق اهداف و پیشبرد برنامه های خود بردارد و آینده پرامیدی را در افق دید فعالان این عرصه بزرگ قرار دهد.


برگزاری ششمین دوره جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر حاصل همدلی و همراهی مدیران محترم هنری و هنرمندان عالیقدر، هیات های انتخاب و داوری، همکاران دفتر هنرهای تجسمی و ستاد و دبیر جشنواره، همکاری نهادها و موسسات هنری و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و سایر دست اندرکاران این رویداد ارزشمند هنری است که ضمن تقدیر، توفیق و سربلندی همه عزیزان را آرزو می نمایم.


ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از 14 بهمن ماه با بخش رقابتی جشنواره آغاز شده است و بخش غیر رقابتی دوشنبه 21 بهمن ماه در فرهنگسرای نیاوران افتتاح می شود.


پایان پیام/

کد خبر 341681

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha