کاشان شهرستان پیشکسوت و طلایه دار مبارزات انقلابی است

خبرگزاری شبستان: فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان گفت:دارالمومنین کاشان شهرستان پیشکسوت و طلایه دار مبارزات سیاسی در دوران انقلاب است.

سرهنگ پاسدار جواد نائینی، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: کاشان از شهرهای مهم و برجسته کشور در دوران انقلاب است که مردم متدین، انقلابی و ولایتمدار آن کارنامه درخشانی در ثبت فعالیت های انقلابی و مبارزات سیاسی با رژیم پهلوی دارند.


وی با اشاره به شهادت علی محمد قدیرزاده در سال 42 گفت:این شهید بزرگوار از قشر کارگری و نخستین شهید کاشان در واقعه 15 خرداد سال 42 است که در تظاهرات آن روز در مقابل شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان با حمله ماموران شاه به شهادت رسید.


به گفته وی، فعالیت و پیشگامی حضور علمای کاشان همگام با مردم در مبارزات انقلابی و پیروزی انقلاب اسلامی از جمله مرحومین آیت الله یثربی، امام جمعه فقید کاشان، آیت الله مدنی، آیت الله اعتمادی و آیت الله مصطفوی برگ زرین دیگری از کارنامه درخشان این شهرستان طی سالهای 42 تا 57 است.


فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان، برگزاری تظاهرات ها ، تشکیل جلسات سیاسی در قالب برنامه های فرهنگی مذهبی توسط زنان و مردان کاشان در آن روزهای به یادماندنی را تاکید کرد و گفت:این شهرستان طی 35 سال اخیر نیز ذره ای از تداوم و استمرار حمایت خود از نظام ، پایبندی به آرمان های امام راحل(ره)، اهداف شهدا و فرمایشات مقام معظم رهبری نکاسته و همواره در صحنه بوده است.


نائینی با تاکید بر لبیک مردم انقلابی کاشان به ندای معمار کبیر انقلاب اسلامی از ابتدای مبارزات علیه رژیم منفور پهلوی گفت: تعدادی از مردم این شهرستان در جریان این مبارزات و درگیری با منافقین، حزب توده ، لیبرال ها و کمونیست ها به شهادت رسیدند.
 

وی تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در کاشان را یادآورشد و گفت: این شهرستان هم اکنون با 25 هزار رزمنده بسیجی در گردان های علی بن ابیطالب، گردان فتح و حضور در لشکرهای محمد رسول الله ، قمر بنی هاشم ، لشکرنجف اشرف و لشکر امام حسین(ع) حامی و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی و ولایت مطلقه فقیه است.


به گفته وی، دارالمومنین کاشان با تقدیم یک هزار و 700 شهید در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی همواره در مسیر وحدت و بصیرت هوشیار و بیدار از ولی فقیه تبعیت و از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کرده است.


این مقام مسئول، بقعه سلطان علی بن باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان و اعزام این سفیر بزرگوار اهل بیت(علیهم السلام اجمعین) توسط حضرت امام محمد باقر(ع)به این منطقه را گواه محکمی بر ولایتمداری مردمان این منطقه دانست و گفت:در حال حاضر اعزام سفیر ولایت توسط مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه کاشان و برپایی فریضه عبادی سیاسی جمعه در این شهرستان با جمعیت نمازگزار بیش از 10 هزار نفری نشانه نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به شهرستان کاشان است.


نائینی  گفت: فعالیت بیش از 500 هیات مذهبی که بیشتر آنها با نام مبارک حضرت ابوالفضل (ع) است، حضور بیش از 3 هزار روحانی ، حوزه های متعدد علمیه، مساجد و تکایا همه و همه گواه صدقی بر ولایت مداری مردم کاشان است.


وی با اشاره به رهنمودهای سازنده و اثرگذار امروز مقام عظمای ولایت افزود: دغدغه مقام معظم رهبری حفظ وحدت و انسجام در مقابله با دشمنان تفرقه افکن برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی و تهدید ها و تحریم های استکبار جهانی است.


به گفته وی، نمود بارز این وحدت، بصیرت و مقاومت مردمی در راهپیمایی باشکوه و غرورآفرین 22 بهمن است که می تواند مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان ایران اسلامی شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 341615

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha