کشف 20 تن کوکایین در تهران/10 میلیارد تومان، ارزش گردش مالی اسپایدر

خبرگزاری شبستان: رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر از انهدام شبکه توزیع کوکایین در تهران خبر داد و گفت: 20 تن کوکایین از این شبکه کشف شده است.

به گزارش خبرنگار شبستان، سردار علی مؤیدی، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر امروز در حاشیه همایش تخصصی رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهان انتظامی استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری باند شبکه اسپایدر گفت: تقریبا هشت ماه پیش همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر در رابطه با فعالیت‌ شبکه‌ای در تهران و برخی از استان‌ها که در زمینه مواد کوکایین فعالیت می‌کردند، گزارش دادند.

 

وی اظهار کرد: از همین رو پلیس مبارزه با مواد مخدر در راستای دستگیری این شبکه اقدامات لازم را به عمل آوردند.

 

وی از دستگیری 10 تن از عاملان این شبکه و کشف 20 کیلو کوکایین خبر داد و اظهار کرد: این باند به صورت بسیار پیچیده و مخوف عمل می‌کردند و کوکایین را از آمریکای جنوبی وارد کشور می‌کردند.

 

وی با بیان اینکه کشف 20 تن کوکایین برای نخستین بار در کشور صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: گردش پول این شبکه بیش از 10 میلیارد تومان بوده است و همچنین 4 میلیارد تومان نیز به صورت وجه نقد از آنها کشف شد.

 

سردار مویدی تصریح کرد: امیدواریم سایر دستگاه‌ها همکاری‌های لازم را با پلیس مواد مخدر داشته باشند تا بتوانیم سایر شبکه‌های این باند را نیز دستگیر کنیم.

 

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: متأسفانه این میزان کوکایین کشف‌شده برای استفاده عده‌ای از افراد ثروتمند جامعه وارد شده بود.

 

وی افزود: اموال قابل توجه‌ای از این شبکه توزیع کوکایین در تهران شناسایی شدند به گونه‌ای که فقط یکی از املاک آنها دارای شش میلیارد تومان ارزش ریالی بوده است.

 

وی با اشاره به مواد مخدر گل در جامعه گفت: وجود این مواد را در جامعه تأیید نمی‌کنم چون برخی از افراد بدون نظر کارشناسانه به خود اجازه می‌دهند که در رابطه با این موضوعات اظهارنظر کنند، تنها مرجعی که با مردم در ارتباط هست پلیس می‌باشد و تنها پلیس می‌تواند در رابطه با این موضوعات اظهارنظر کند.

 

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم پلیس ایجاد تعامل با سایر کشورها می‌باشد، گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران باندهای زیادی را با همکاری پلیس‌های کشورهای دیگر مانند عمان و امارات متلاشی کردند و همچنین اخیرا نیز باند شش‌نفره‌ای را با همکاری کشور پاکستان دستگیر کردیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 341603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha