فعالان بیمه اجتماعی روستائیان خراسان شمالی تجلیل شدند

خبرگزاری شبستان: همزمان با گرامیداشت دهه فجر، 10 کارگزار، 7 مستمری بگیر و 3 از کارافتاده برتر و فعال بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر خراسان شمالی تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، علیرضا اسدی، مدیرصندوق اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان شمالی امروز (20 بهمن) در مراسم تجلیل از این افراد برتر گفت: در حال حاضر 23 هزار خانوار استان با جمعیت 58 هزار نفری تحت پوشش بیمه اجتماعی روستائیان هستند.

وی میانگین جمعیت تحت پوشش بیمه روستائیان و عشایر استان را 7/2 درصد اعلام کرد و افزود: تعداد 63 کارگزاری از میان دهیاران و شرکت های تعاونی روستایی و عشایری نیز در این رابطه فعال هستند.

اسدی خاطرنشان کرد: روستائیان و عشایری که تاکنون تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار نگرفته اند به مناسبت دهه فجر می توانند از 10 درصد تخفیف برخوردار شوند.

وی زمان اعمال این تخفیفات را از 12 تا 30 بهمن ماه جاری اعلام کرد.

مدیرصندوق اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایرخراسان شمالی از اختیاری بودن بیمه روستایی به عنوان یکی از شرایط عضویت در صندوق یاد کرد و گفت: مزیت اصلی این بیمه عضویت افراد با اطلاعات کامل در این صندوق است که همین مسئله باعث می شود از دوام بیشتری برخوردار باشد.

وی همچنین از طولانی بودن مدت زمانی که جامعه هدف تحت پوشش قرار می گیرند به عنوان معایب بیمه اجتماعی یاد کرد.
 

اسدی، عدم فرهنگ سازی بیمه اجتماعی در بین روستائیان را از جمله تنگناها دانست و اظهار داشت: باید با فراهم کردن شرایط و مزایای عالی برای روستائیان این مسئله به فرهنگ تبدیل شود.

وی ابزار امیدواری کرد: با تمهیدات جدید صندوق مبنی بر تحت پوشش قرار گرفتن جمعیت کشاورز ساکن در شهر در این بیمه، جشن شکرگزاری پوشش 100 درصدی بیمه روستائیان، کشاورزان و عشایر در استان در آینده نزدیک برگزار شود.

پایان پیام/ 

کد خبر 341581

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha