اهدای 35 کارتن کتاب به کانون های مساجد قروه

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه امور مساجد کردستان از اهدا و توزیع 30 کارتن کتاب و 5 کارتن کلام الله مجید در بین کانون های فرهنگی هنری مساجد قروه خبر داد.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان به خبرنگار شبستان در سنندج گفت: 35 کارتن کتاب در 38 عنوان در بین 12 کانون روستایی و 3 کانون شهری شهرستان قروه به مناسبت گرامیداشت سی و پنجمین بهار انقلاب توزیع شد.


وی تقویت و تجهیز کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد را از اهداف و برنامه های دبیرخانه مساجد عنوان کرد و اظهار داشت: ا رتقای سطح فرهنگ اسلامی و ترویج اندیشه‌های مذهبی و علمی در بین اقشار مختلف جامعه است.


این مقام مسئول تصریح کرد: طیف وسیعی از اعضای کتابخانه‌های مساجد را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و بنابراین باید کتاب‌هایی که مورد نیاز آن‌ها است از قبیل کتاب‌های کمک آموزشی و کنکوری در دسترس هر چه راحت‌تر جوانان قرار گیرد ضمن اینکه کتابخانه‌های مساجد در مناطق محروم و روستاها نیز وجود دارد، باعث می‌شود که کودکان، جوانان و نوجوانان به راحتی بتوانند از کتاب‌ها استفاده کنند.


مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان با اشاره به موضوعات کتاب های اهدا شده است، اذعان کرد: این کتاب های در موضوعات مختلف علمی، تاریخی، دینی، تفسیر و عمومی توزیع شد.


گلباغی تصریح کرد: کتاب های مذکور در بین کانون های مساجد روستاهای قلعه، میهج، دیوزند، شوراب خان، نیبند، ناظم آباد، شیخ جعفر، آب باریک، مالوجه، بهارلو، دلبران و صندوق آباد توزیع شده است.


وی خاطر نشان کرد: هیچ تحولی در جامعه بدون اهل کتاب و مطالعه پدید نمی‌آید و توسعه و گسترش بدون مطالعه و به‌کارگیری اندیشه بزرگان منجر به شکست می‌شود.


گلباغی با اعلام اینکه کتاب و مطالعه آن به معنای وجود روح در پیکر جامعه و عامل اساسی در رشد و شکوفایی جامعه است، افزود: امروز که عصر انفجار اطلاعات است کتاب به عنوان بهترین فرصت برای افزایش اطلاعات مردم به حساب می‌آید.


پایان پیام/
 

کد خبر 341576

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha