70 هزار نفر مستمری بگیر صندوق بیمه روستایی کشور هستند

خبرگزاری شبستان: رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور از تحت پوشش بودن 70 هزار مستمری بگیر در صندوق بیمه روستایی کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، محسن ایزدخواه، رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور امروز (20 بهمن) درهمایش و جشن صندوق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با تاکید بر حفظ عزت و کرامت انسانی، گفت: در این میان اولین مسئله ای که عزت و کرامت انسانی را تهدید می کند مقوله فقر و تنگدستی است.


وی بزرگترین شعار انقلاب اسلامی را بازگشت عزت و کرامت انسانی دانست و افزود: در همین راستا از سال 83 تاکنون قانون بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر به تصویب دولت رسید تا کرامت انسانی سیر صعودی پیدا کند.


ایزدخواه، با اشاره به ناموفق بودن اجرای این طرح طی این سال ها، علت عدم موفقیت آن را در عدم فرهنگ سازی این مسئله عنوان کرد.
 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون علیرغم تمام محدویت ها و تحریم های موجود، در حوزه بیمه اجتماعی روستائیان هیچ گونه محدویتی توسط دولت اعمال نشده است.

 
رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور، متذکر شد: در طرح بیمه اجتماعی، روستائیان و عشایر با پرداخت اندک حق بیمه می توانند از دولت طلب حق کنند و آینده خود را تضمین کنند.


وی از کشور ایران به عنوان 10 کشور بلاخیز جهان یاد کرد که 44 نوع بلا را دارا است و گفت: در این میان کسانی که بیشترین آسیب را در این بلایا می بینند؛ کشاورزان و روستائیان هستند.


وی با اشاره به فعالیت بیش از 3 هزارو500 کارگزاری بیمه اجتماعی روستائیان در سطح کشور تصریح کرد: مسئولیت این کارگزاری ها را دهیاران و شرکت های تعاونی تولید روستایی و عشایری برعهده دارند.

 
ایزدخواه از کارگزاران و مستمری بگیران به عنوان بهترین مبلغین طرح بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر یاد کرد.


وی در پایان ابزار امیدواری کرد: با فراهم کردن بسترهای لازم تمام تنگناهای موجود در اجرای این طرح برداشته شود و روستائیان آرامش توام با امنیت را احساس کنند.


پایان پیام / 

کد خبر 341571

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha