امام خمینی(ره) فرهنگ وقف را احیا کرد

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی کسی حق نداشت از وقف سخن بگوید، ‌گفت: یکی از اقدامات ارزشمند امام خمینی(ره) احیای فرهنگ وقف در ایران اسلامی بود.


به گزارش خبرگزاری شبستان،
حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه وقف به سال‌ها مجاهدت امام خمینی(ره) برای ایجاد حکومت جمهوری اسلامی ایران و الگوگیری مسلمانان از این نظام اشاره کرد و اظهار داشت: کاری که حضرت امام (ره) انجام داد، در طول چهارده قرن پس از پیدایش اسلام بی‌نظیر است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی و با اشاره به فعالیت‌های مسموم مکتب‌های الحادی برای از بین بردن پایه‌های دین در دوران ستمشاهی افزود: در آن دوران آنقدر تبلیغات سوء علیه دین شده بود که برخی از علما هم باورشان شده بود که اسلام قادر به حکومت کردن نیست.


حجت الاسلام محمدی متذکر شد: امام خمینی(ره) با اتکا به اهل بیت، ایمان و خود باوری نهضت اسلامی را در آن دوران آغاز و در هیچ مقطعی هم احساس ضعف نکرد..
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «اقدام امام در بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران و نظام اسلامی بعد از 14 قرن سابقه و نظیر نداشت» گفت: در شرایطی که سال‌های سال اینگونه القا کرده بودند که اسلام نمی‌تواند پاسخگوی جامعه انسانی باشد و اسلام مخدر انسان‌هاست و نمی‌تواند جامعه امروز را اداره کند و سیاست و دیانت از هم جداست اما امام با خودباوری کامل و اتکا به قرآن و اهل بیت (ع) قیام و حرکت خود را شروع کردند.
حجت الاسلام محمدی افزود: امروز بعد از گذشت 35 سال اندیشمندان، آزادگان و اهل انصاف سخنان امام راحل را می‌فهمند و می‌بینند اقدام ایشان یک حرکت فوق‌العاده بعد از 14 قرن بوده در شرایطی که هیچ کشوری بدون وابستگی به شرق و غرب نمی‌توانست اعلام موجودیت کند. حضرت امام(ره) شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی را در عمل به دنیا نشان دادند.


نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر این‌که «انقلاب اسلامی و حرکت ایشان در سایه اخلاص، ایمان و توکل آن حضرت و برکت خون شهدا و فداکاری ملت مسلمان به ثمر رسید» اظهار داشت: امروز به برکت خون شهدا و فداکاری ملت مسلمان ایران و رهبری مقام معظم رهبری، نظام اسلامی تبدیل به یک الگو شده است.
وی همچنین با اشاره به اقدامات ارزشمند و مهم امام خمینی (ره) در زمینه وقف و موقوفات، خاطرنشان کرد: امام راحل خدمات بزرگی در زمان حیات خود انجام دادند که یکی از آنها احیای موقوفات بود، زیرا قبل از انقلاب کسی حق نداشت از وقف و موقوفات حرف بزند، لذا یکی از اقدامات مهم امام (ره) توجه به موقوفات در کشور بود که فرمودند موقوفات باید به وقفیت باز گردند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 341536

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha