حاکمیت ارزش های دینی بر همه شئون، نقطه تمایز نظام ما از دیگر جمهوری ها

خبرگزاری شبستان: رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد کرمان، "اسلامی" بودن را وجه تمایز نظام ما از دیگر نظام های جمهوری دانست که ویژگی های خاص خود را دارد و در آن ارزش های الهی و قرآنی بر تمامی شئون حاکمیت دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد واحد کرمان در جشن انقلاب، گفت: تشکیل جمهوری اسلامی نه تنها اراده ملی ایرانیان را بر سرنوشت خود تثبیت کرد و برای آنان استقلال و آزادی را به ارمغان آورد، بلکه این بارقه امید در دل محرومان و مستضعفان جهان درخشید که بعد از قرن ها رنج و درد، جلوه ای از وعده خداوند تبارک وتعالی را شاهد باشند.


حجت الاسلام حسینی افزود: انتخاب واژه " عید "برای چنین روزی از سوی امام امت(قدس سره) یک انتخاب دقیق و صحیح است زیرا عید به روزی اطلاق می شود که آن روز نو و شادی آفرین باشد و باعث سربلندی و مجد یک ملت شود.


وی ادامه داد: هدف نهایی شعار ملت ایران، کلمه "جمهوری اسلامی" بود که از بهم پیوستن جمهوری و اسلامی به دست آمده است؛ کلمه جمهور به معنای توده یا انبوه مردم است و منظور از گنجاندن چنین کلمه ای برای نظامِ شکل گرفته بعد از انقلاب، اتکا داشتن و تعیین کننده بودن رأی مردم در سرنوشت خود و در همه امور اجرایی کشور است و به طور کلی حکومتی را تببین می کند که برای تأمین زندگی دنیایی توده مردم متکی به مردم باشد.


حجت الاسلام حسینی پیرامون کلمه "اسلامی" نیز توضیح داد: واژه اسلامی هم به سبب تمایز آن از دیگر نظام های جمهوری است که ویژگی های خاص خود را دارد که در آن ارزش های الهی و قرآنی بر تمامی شئون حاکمیت دارد و همچنین ولی فقیه که بر طبق نظام الهی، ولایت امر و امامت امت را بر عهده می گیرد.

 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان کرمان نیز با اشاره به مناسبت های این ایام ارزشمند اظهار داشت: دهه فجر، سرآغاز طلوع اسلام، خاستگاه ارزش های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا کرده است.


حجت الاسلام انصاریان همچنین با برشمردن ارزش های انقلاب اسلامی ادامه داد: در دهه فجر، اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند به شمار می رود.
 

گفتنی است، در این مراسم که با برنامه های شاد و متنوعی همراه بود از ایثارگران، جانبازان و بازنشستگان این واحد دانشگاهی نیز تجلیل شد.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 341478

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha