آغاز ثبت نام متقاضیان حج تمتع در آذربایجان شرقی

خبرگزاری شبستان: مدیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی از آغاز ثبت نام متقاضیان سفر به حج تمتع در سال 1393 از 20 بهمن ماه در این استان خبر داد.

حجت الاسلام رسول مشهوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، از آغاز ثبت نام حج تمتع سال 1393 خبر داد و ابراز داشت: براساس برنامه ‌ریزی ‌های انجام شده امکان پذیرش متقاضیان دارای اولویت تشرف در حج تمتع سال 1393 در کاروان‌های منتخب فراهم شده است.


وی افزود: متقاضیانی که از 20 دی سال 1384 در شعب بانک ملی ودیعه گذاری کرده اند می توانند برای اعزام به حج تمتع در سال 93 از روز یکشنبه به کاروان های منتخب استان مراجعه و ثبت نام کنند.


مدیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی ادامه داد: همه دارندگان قبوض ودیعه‌ گذاری علی الحساب حج تمتع که تا سال 1384 در یکی از شعب بانک ‌ملی ودیعه ‌گذاری کرده اند، مشمول تشرف می شوند و می‌ توانند جهت ثبت ‌نام به کاروان ‌ها مراجعه کنند.


وی خاطرنشان کرد: آن دسته از متقاضیانی که اسناد ثبت ‌نامی سال‌ های 1360،1363، 1377 و 1378 را دارا می باشند باید پیش از مراجعه به دفتر حج و زیارت استان برای تبدیل سند خود به قبض ودیعه ‌گذاری و استفاده از تسهیلات مربوطه اقدام و پس از دریافت قبض جدید از شعبه بانک معرفی شده از سوی حج و زیارت استان برای ثبت نام اقدام کنند.


حجت الاسلام والمسلمین مشهوری تاکید کرد: کلیه افراد واجد شرایطی که در سال‌های گذشته در کاروان پذیرش شده اما مشرف نشده اند، باید ابتدا به دفتر حج و زیارت استان مراجعه تا طبق دستورالعمل‌ های سازمان نسبت به پایدار نمودن قبض خود از طریق مراجعه به شعب بانک‌ ملی اقدام و سپس به مدیرکاروان جهت ثبت ‌نام مراجعه کنند.


مدیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اعلام اسامی، نشانی و تلفن مدیران منتخب کاروان‌های حج تمتع سال 1393 اعلام شده است، خاطرنشان کرد: چنانچه در زمان تعیین شده ظرفیت کاروان‌ های استان تکمیل نشود، حج و زیارت استان از اولویت‌های بعدی دعوت به عمل خواهد آورد.


وی با بیان نحوه مراجعه و ثبت نام متقاضیان گفت: متقاضیان اعزام به حج تمتع علاوه بر مراجعه حضوری به کاروان‌ های مجاز، می‌توانند در صورت تمایل با مراجعه به نشانی اینترنتی haj93.haj.ir از ظرفیت 50 درصدی ثبت ‌نام هر کاروان، به‌ صورت غیرحضوری استفاده نموده و نسبت به انجام ثبت‌ نام اولیه در کاروان شهرستان محل سکونت خود مبادرت و سپس در مهلت مقرر با مراجعه به کاروان‌های مربوطه نسبت به اخذ کد رهگیری و رسید ثبت‌ نام اقدام کرده و اصل قبض ودیعه‌ گذاری خود را به مدیر کاروان‌ تحویل دهند.


پرداخت قسطی هزینه حج 93


حجت الاسلام والمسلمین مشهوری در ادامه با اشاره به اینکه به منظور رفاه حال متقاضیان سفر به سرزمین وحی امکان شرایط پرداخت هزینه سفر به حج تمتع سال 93 به صورت قسطی فراهم شد، خاطرنشان کرد: پرداخت این هزینه در دو قسط میسر است، بر این اساس زمانی که متقاضیان حج 93 به کاروان ها مراجعه می کنند، مدیر کاروان دو فیش به آنها ارایه می دهد که مبلغ فیش نخست پنج میلیون تومان است و از این مبلغ دو میلیون و 500هزار تومان توسط زائر و مابقی از طریق ودیعه سپرده شده و سود تعلق گرفته به آن پرداخت می شود.


وی افزود: زائران موظف اند مبلغ فیش نخست را طی مدت 72 ساعت پس از دریافت آن، پرداخت کنند و فیش دوم نیز توسط مدیر کاروان به زائر ارایه می شود که این فیش مابه التفاوت ثبت نام بر اساس گروه قیمتی انتخاب شده است و باید اردیبهشت ماه سال آینده پرداخت شود.


مدیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی افزود: متقاضیان سفر به حج 93 می توانند قبل از مراجعه به کاروان، در سایت اینترنتی به نشانی haj93.haj.ir ثبت نام اولیه را انجام داده و برای ثبت نام قطعی و پرداخت فیش به کاروان مربوطه مراجعه کنند.


حجت الاسلام والمسلمین مشهوری در پایان با بیان اینکه پرداخت هزینه سفر به تمتع در دو قسط، برای اولین بار انجام می شود، تصریح کرد: این اقدام با این هدف صورت می گیرد تا در ایام منتهی به عید از نظر اقتصادی به متقاضیان سفر به سرزمین وحی فشار وارد نشود.


پایان پیام/
 

کد خبر 341377

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha