فارغ التحصیلی 27 هزار دانشجو از دانشگاه آزاد/8 هزار نفر در حال تحصیل

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم از فارغ التحصیل شدن 27 هزار دانشجو از ابتدای فعالیت این دانشگاه در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، غلامعلی قاسمی امروز (18 آذر) در جمع خبرنگاران با اشاره به 19 آذر ماه سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت: این دانشگاه در سال 64 در قم تاسیس شد که بخش عمده‌ای از آموزش‌های عالی استان را پوشش داده است.


وی ابراز داشت: بیش از 27 هزار فارغ التحصیل از ابتدا تاکنون در این دانشگاه بوده‌اند که 13 هزار و 847 نفر از فارغ التحصیلان خانم و 13 هزار و 307 نفر هم آقایان هستند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم تصریح کرد: از این مجموع بخش عمده نیازهای کارشناسی تامین شده و در رشته‌های مختلف توانسته‌ایم پاسخگوی نیازها باشیم.


قاسمی گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی قم به قطب علمی در استان تبدیل شده و با امکانات و دانشگاه‌هایی که در دست دارد توانسته اقدامات بسیاری را انجام دهد.


وی از راه‌اندازی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد قم خبر داد و گفت: این دانشکده طی سال‌های اخیر راه‌اندازی شد که رشته‌های مهندسی صنایع و کامپیوتر دو رشته‌ای بودند که به تازگی تصویب و در این دانشکده آموزش داده می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم عنوان داشت: در حال حاضر این دانشگاه 180 نفر عضو هیئت علمی و 8 هزار دانشجو دارد که البته این تعداد امسال به دلیل برخی تحولات آموزش عالی کاهش یافته است.


قاسمی عنوان داشت: همچنین 21 رشته کارشناسی ارشد، 12 رشته کارشناسی ناپیوسته، 6 رشته کاردانی، یک رشته دکتری حرفه‌ای(پزشکی) و 3 رشته دکتری تخصصی هم در این دانشگاه وجود دارد.


وی گفت: برای نخستین بار در رشته پزشکی امسال علاوه بر جذب دانشجوی پسر، دانشجوی دختر هم جذب کرده‌ایم و دو رشته جدید دکتری تخصصی هم یعنی شیمی عالی و میکروبیولوژی از سال آینده در دانشکده تدریس خواهد شد.
پایان پیام/

کد خبر 321640

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha