ایران کشور هنر، فرهنگ و زیبایی است

خبرگزاری شبستان، جاکارتا نیوز نوشت :رویکرد اصلاح طلب و اعتدال گرای روحانی راه را برای تعامل با غرب باز کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان ،یک تحلیل گر سیاسی  ترک تبار در باره تحولات اخیر ایران در جاکارتا نیوز نوشت :ایران اخیرا برای ادامه اقدامات دموکراتیک حرکت هایی را انجام داده است که یکی از دلایل آن رویکرد اصلاح طلب و اعتدالگرای دولت جدید ایران است.البته تحریم اقتصادی و امکان عملیات نظامی علیه ایران نیز در این اقدام تهران بی دلیل نبود.
این نویسنده ترک با اشاره به اقدامات صلح طلبانه ریس جمهور اعتدال گرای ایران نوشت :حسن روحانی در سخنرانی اش درسازمان ملل فصل جدیدی از سیاست های ایران را رونمایی کرد و باکلمات بله به صلح و نه به جنگ نشان داد با افراط گرایی و خشونت طلبی مخالف است .همچنین با اشاره به ارزش های مشترک انجیل تورات و قرآن به مسائل این چنینی پایان داد.
وی تماس تلفنی اوباما و روحانی را اقدامی مفید در راستای صلح طلبی متقابل دانست و افزود:این تماس تلفنی در نیویورک با اقبال جامعه بین الملل روبرو شد و این امید قوت گرفت که میتوان ایران را با جهان آشتی داد.
وی درباره فعالیت های هسته ای ایران نوشت :علاقه تهران به داشتن روابطی شفاف در برنامه های هسته ای و همکاری با 5+1 نگرانی های زیادی را از بین برد. و تاکید رئیس جمهور روحانی بر عدم قصد ایران برای داشتن سلاح های کشتار جمعی افکار عمومی را در این رابطه نرم تر کرد.
وی تاکید کرد:جامعه بین المللی و ایران به تازگی یک گام تاریخی در مناقشه ای است که حدود 20 سال به طول انجامید برداشته این توافق کوتاه مدت و شش ماهه است و به زودی وارد مرحله جامع تر میشود.
وی در این گزارش با اشاره به وضعیت حقوق بشر در ایران گفت:علی رغم پیغام تغییر روحانی برای جهانیان ایران باید در زمینه حقوق بشر و حقوق زنان فعال تر عمل کند. متاسفانه در کابینه روحانی هیچ زنی وجود ندارد.
این کارشناس سیاسی  در پایان نوشت :ایران کشور هنر، فرهنگ و زیبایی است، که مردم از همه باورها ، در حداکثر دموکراسی ممکن در حال زندگی هستند .اگر ایران در حقوق بشر نیز راه را بر حرافی غربی ها ببندد به پشتیبانی عالی برای ایجاد صلح در منطقه خاورمیانه تبدیل میکند.
پایان پیام/
 

کد خبر 321625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha