اولویت توجه ویژه به مسائل آموزشی و فرهنگ سازی پیرامون پدافند غیرعامل

خبرگزاری شبستان: رئیس کارگروه آب و انرژی گیلان گفت:توجه ویژه به مسائل آموزشی و فرهنگ سازی پیرامون پدافند غیرعامل باید در اولویت قرار گیرد تا در موقع لزوم از عملکرد بهتری برخوردار باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، مهندس سیف الله آقا بیگی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان و رئیس کارگروه آب و انرژی استان، امروز(18 آذر) در نخستین جلسه کارگروه آب و انرژی پدافند غیر عامل گیلان با اشاره به توانمندی‌های به دست آمده در حوزه پدافند غیرعامل، گفت: با گذشت روزافزون از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی و با درک حساسیت‌های بین المللی و ملی ارائه خدمات به مردم با بهر ه گیری از توان دستگاه‌های اجرایی از سطح خوبی برخوردار بوده و با جدیت به دنبال این موضوع هستیم که کیفیت و وسعت خدمات به هم استانی را افزایش دهیم.
 

وی با اشاره به لزوم ساز و کارهای دستگاه‌های دولتی با هم اظهار کرد: ارتباطات ارگانیک نهادها و دستگاه‌ها می‌بایست به نحوی تنظیم شود که ضمن همپوشانی در لحظه وقوع حوادث و یا اتفاقات غیر عامل در کمترین زمان بیشترین بازخورد و هم‌افزایی را داشته باشد و در این بین نقش کارگروه آب و انرژی بسیار برجسته بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.
 

آقابیگی ادامه داد: ما می‌بایست با توجه به رسالت بزرگی که این مجموعه بر دوش دارد ضمن بهره گیری از راهبردی که در بطن خود و در موعد لزوم توامان مدیریت بحران و پدافند غیر عامل را در بر دارد، توان عملکردی خود را به جهت خدمت به مردمی که از بلوغ اجتماعی والایی برخوردارند، افزایش داده تا ضمن پایداری، ارتقای سطح خدمت را نیز شاهد باشیم.


مدیرعامل آب منطقه‌ایی گیلان با اشاره به تاریخچه حوادثی که طی سالیان گذشته در گیلان به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: تاریخچه حوادث غیرمترقبه در گیلان باعث می‌شود تا ضمن احساس مسئولیت بیشتر تمامی اعضای کارگروه و ایجاد انسجام بیشتر میان تکالیف وارده و مجموعه شورای پدافند غیرعامل استان، اولویت‎ها و مخاطرات برجسته و مشخص شود تا الگوی به دست آمده پس از اخذ نظر نهایی استاندار در اختیار دیگر سازمان‌ها جهت بهره برداری قرار گیرد.


وی با اشاره به لزوم توجه به مباحث امنیت و پایداری اطلاعات در فضای شبکه و سایبر گفت: مجموعه آب منطقه‌ای گیلان در بحث امنیت اطلاعات شبکه‌ای، اقدامات مناسبی را انجام داده و آماده است تا این تجربیات را در اختیار دیگر اعضا قرار دهد.

 

آقا بیگی اظهار کرد: توجه ویژه به مسائل آموزشی و فرهنگ سازی پیرامون پدافند غیر عامل می‌بایست در اولویت قرار گیرد تا ضمن آگاهی رساندن به تمامی ارکان ساختاری و ارتقای سطح دانایی در جامعه در موقع لزوم از عملکرد بهتری برخوردار باشیم.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 321598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha