به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام ابوالحسن نبئی امروز (25 اسفند) در گردهمایی ائمه جماعات و رابطین ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی تصریح کرد: سال جدید باید سال تلاش برای انس بیشتر با خدا باشد و با یاری خداوند و تلاش همه مدیران تشعشعات نورانی نماز تمام جهان را فرا بگیرد.
وی با بیان اینکه مدیران ما در زمینه توجه به برگزاری و حضور در نمازهای جماعت، سه دسته هستند اظهارکرد: دسته اول برای رضای خدا و ترویج فرهنگ نماز تلاش می کنند و دسته دوم برای رفع تکلیف و دسته سوم نیز برای جلب رضایت مدیران و مسئولان ماقوق خود به نماز توجه می کنند.
دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی تاکید کرد: هر چند مدیرانی که کمتر به نماز توجه می کنند در استان ها کم هستند ولی همین تعداد کم نیز موجب می شوند تا در سطح کشور آن استان متضرر شود و در رتبه بندی ها عقب تر از بقیه باشد.
وی با اشاره به برگزاری اجلاس ها، همایش ها و برنامه های متعدد در زمینه نماز در خراسان جنوبی گفت: مهمترین این برنامه های در سال 89 برگزاری نوزدهمین اجلاس سراسری نماز بود که استان خراسان جنوبی را به عنوان استانی فرهنگی و سرآمد در زمینه نماز در سطح کشور معرفی کرد.
حجت الاسلام نبئی از همکاری مدیران و رسانه های خراسان جنوبی که در زمینه اشاعه فرهنگی نماز با ستاد اقامه نماز همکاری داشتند تقدیر و تشکر کرد.
مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت نیز در این گردهمایی خاطرنشان کرد: نباید با وجود اینکه 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذرد برای ترویج فرهنگ نماز از آیین نامه و بخش نامه استفاده شود.
حجت الاسلام باقری افزود: باید در خصوص ترویج فرهنگ نماز از افراد متفکر و صاحبان خرد و دانش بهره گرفت تا بتوان تصمیمات مهمی را در این خصوص اتخاذ کرد.
وی بر مطالعه میدانی برای بدست آوردن و کشف علل موفیت ها در خصوص اشاعه فرهنگ نماز و انتقال آن در قالب الگو به دیگران تاکید کرد.
گفتنی است، در پایان از فرماندار بیرجند و مدیر شعب بانک ملت در خراسان جنوبی به عنوان مدیران دستگاه های برتر در زمینه اقامه نماز تجلیل شد.
پایان پیام/
نظر شما