امریکا از پیشنهاد آلبانی برای دادن پناهندگی به منافقین قدردانی کرد

امریکا از پیشنهاد آلبانی به عنوان یکی از اعضا ناتو برای اعطا پناهندگی به اعضا گروهک تروریستی مجاهدین خلق استقبال کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تی وی ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه (28 اسفند، 18 مارس) از سالی بریشا، نخست وزیر آلبانی به دلیل «موضع انسان‌دوستانه» او تشکر کرد و از سازمان مجاهدین خلق خواست بی‌درنگ پیشنهاد «سخاوتمندانه» تیرانا را بپذیرد.

بریشا این تصمیم را روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد و گفت که دولت آلبانی آماده است تا به 210 تن از اعضا گروهک منافقین «برای دلایل انسان‌دوستانه» اسکان دهد.

با این حال، کارشناسان سیاسی هشدار داده‌اند که تصمیم آلبانی برای اعطا پناهندگی به اعضا گروهک تروریستی مجاهدین خلق هیچ ارتباطی با مسائل بشردوستانه ندارد و پایگاه امنی در اختیار این تروریست‌ها قرار می‌دهد و آن‌ها می‌توانند با اعضا پیشین ارتش آزادی‌بخش کوزوو همکاری کنند.

ارتش آزادی‌بخش کوزوو یک گروه مخوف تروریستی و قاچاقچی است که برای انجام عمیلات در سراسر جهان از سوی ناتو و امریکا آموزش می‌دید.

امریکا 7 مهر (28 سپتامبر 2012) در پی اقدام انگلیس و اتحادیه اروپا، نام سازمان مجاهدین خلق را از فهرست گروه‌های تروریستی خود حذف کرد.

اعضای سازمان مجاهدیدن در سال 1365 به عراق گریختند و تحت حمایت صدام حسین اردوگاه اشرف را در استان دیالی در نزدیک مرز ایران تاسیس کردند.

گروهک منافقین همچنین با صدام حسین دیکتاتور پیشین عراق در سرکوب سال 1991 مخالفان در مناطق جنوبی این کشور و کشتار کردهای عراق همکاری داشتند.

گروهک تروریسی منافقین تا کنون اقدام‌های خشونت‌آمیز و تروریستی متعددی علیه غیرنظامیان ایران و مقام‌های دولتی این کشور مرتکب شده‌اند.

اعضا گروهک منافقین پس از اخراج و ترک اردوگاه اشرف تحت فشار دولت و مردم عراق، اکنون در اردوگاه آزادی، اردوگاه نظامی پیشین امریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، به سر می‌برند.

کد خبر 239166

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha