اوباما برای دیدار با مقام‌های اسرائیل وارد تل آویو شد

با وجود افزایش اعتراض‌ها در کرانه باختری به سفر باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، به سرزمین‌های اشغالی، وی وارد فرودگاه سرزمین‌های اشغالی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تی وی رئیس جمهور امریکا روز چهارشنبه (30 اسفند، 20 مارس) وارد فرودگاه بین‌المللی بن گوریون تل آویو شد و مورد استقبال شیمون پرز، رئیس جمهور و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل قرار گرفت.

اوباما در بدو ورود به سرزمین‌های اشغالی، در نخستین اظهارات خود بار دیگر تکرار کرد تعهد واشنگتن به رژیم اسرائیل خدشه‌ناپذیر است.

نتانیاهو نیز در پاسخ از موضع رئیس جمهور امریکا در قبال اسرائیل تشکر کرد.

بر اساس گزارش‌ها، انتظار نمی‌رود در دیدار اوباما با مقام‌های رژیم اسرائیل پیشرفت قابل‌توجهی در روند به اصطلاح صلح خاورمیانه ایجاد شود.

پیش از ورود اوباما به تل آویو، معترضان فلسطینی علیه سفر برنامه‌ریزی‌شده اوباما تظاهرات کردند. معترضان فلسطینی می‌گویند اوباما تلاش لازم را برای متوقف کردن شهرک‌سازی‌های اسرائیل و بازداشت خودسرانه فلسطینیان به دست نظامیان اسرائیلی انجام نمی‌دهد.

با وجود مخالفت‌های سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی با شهرک‌سازی‌های اسرائیل، مقام‌های این رژیم دسامبر 2012 گفتند در نظر دارند چندین هزار واحد مسکونی بیشتر در سرزمین‌های فلسطینی بسازند.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در 120 شهرک که از زمان اشغال کرانه باختری و بخش شرقی بیت المقدس در سال 1967 تا کنون به طور غیرقانونی احداث شده است، زندگی می‌کنند.

یهودیان صهیونیست بعد از اشغال سرزمین‌های فلسطین در سال 1948 و تاسیس اسرائیل به تلاش برای قرار دادن بیت المقدس به عنوان پایتخت خود ادامه دادند و برخلاف قوانین بین المللی، طرح احداث شهرک های‌یهودی نشین را آغاز کردند.

تل‌آویو در جنگ شش روزه 1967، شرق بیت‌المقدس را اشغال و آن را به اسرائیل ضمیمه کرد؛ این رژیم در حالی به ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در شرق القدس ادامه می‌دهد که بر اساس قوانین بین‌المللی هرگونه ساخت و ساز در مناطق اشغالی ممنوع است.

کد خبر 239164

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha