تجهیز20 مسجد شهرستان آستارا برای اقامه نماز مسافران نوروزی

رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا اعلام کرد: 20 باب مسجد این شهرستان برای اقامه نماز مسافران نوروزی آماده سازی و تجهیز شده است.


به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حسن ملائکی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا  با اشاره به تجهیز 20 مسجد شهرستان آستارا برای مسافران نوروزی گفت: فعالیت و خدمات ویژه نوروزی این مساجد همزمان با ورود نخستین گروه از مسافران نوروزی آغاز شده است.

وی افزود: برای این منظور کلیه مساجد در مسیر سفر گردشگران نوروزی از جمله مساجد روستای قره سو ، مسجد فاطمه زهرا(س) و مسجد جامع شهر لوندویل ، مسجد جامع روستای سیبلی، صحن و نمازخانه امامزاده ابراهیم آستارا ، مسجد امام حسین(ع) شهرک عباس آباد و مساجد محمد رسول الله(ص) ، آبروان ، امام سجاد(ع) ، صاحب الزمان(عج) ، جعفر صادق(ع) ، امام رضا(ع) ، علی ابن ابی طالب(ع) ، مسجد جامع و مسجد فاطمه زهرا(س) شهر آستارا و نیز مسجد قدس روستای باغچه سرا ، مسجد روستای کشفی و مسجد روستای حیران به همراه نمازخانه پایگاه هلال احمر صیادلر آماده و تجهیز شده است.

حجت الاسلام ملائکی بیان کرد: در همین ایام تعطیلات عید طبق هماهنگی با هیات امنای مساجد، کلیه مساجد شهرستان برای اقامه نماز در ساعات شرعی باز خواهد بود و بستر و امکانات لازم برای وضو و ادای فریضه واجب نماز فراهم خواهد بود.

وی اضافه کرد: همه ساله در ایام تعطیلات عید، مسافران و گردشگران زیادی به آستارا می آیند که همه نوع خدمات برای آنها فراهم می شود و باید بستر انجام فرایض دینی آنها نیز فراهم و آماده شود.

وی با اشاره به هماهنگی و اعلام آمادگی ادارات تبلیغات اسلامی و هیات امنای مساجد شهرستان برای استقبال از مسافران نوروزی و آماده کردن مسجد برای ادای فریضه نمازهای یومیه مسافران در نوبت های صبح ، ظهر و شب بیان کرد: امسال با نصب پارچه نوشته هایی، مساجدی که در مسیر اصلی مسافران نوروزی واقع شده، برای این امر آماده و معرفی شده است.

حجت الاسلام ملائکی با تاکید بر برگزاری نماز جماعت در تمام مساجد آماده سازی شده برای عید نوروز اظهار کرد: امسال برای ترویج فرهنگ نماز، بروشوری برای توزیع بین مسافران توسط اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا آماده شده و در آن آداب نماز و انجام فرایض واجب دینی هنگام سفر و آداب سفر اسلامی تشریح و تبیین شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر مبنای تعالیم اسلام بنا شده و مردم و مسوولان، توجه ویژه ای به نماز دارند و ما نیز به عنوان خادمان این نظام و مردم باید همه همت و تلاش خود را برای ترویج نماز به عنوان مهمترین رکن دین اسلام به کار ببندیم.

پایان پیام/

کد خبر 239129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha