از بین رفتن تشویش‌ها و کدورت‌های قلبی از آثار اصلی صله رحم است

یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه شهرستان رشت، یکی از آثار اصلی صله‌رحم یا رفت و آمدها را از بین رفتن تشویش ها و کدورت های قلبی و ذهنی ایجاد شده در میان بستگان و خویشاوندان عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا پورجعفر، یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه شهرستان رشت، در گفتگو با خبرنگار شبستان، اظهار کرد: بهار نعمت بزرگی است که باعث زنده شدن دل‌ها و جان گرفتن همه موجودات است.

وی در ادامه با بیان اینکه در میان ایام مختلف سال، عید نوروز از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است، اضافه کرد: صله رحم یا دید و بازدید و نیز هدیه دادن که در تعبیر عامه به "برگ سبز" مشهور است از جمله سنت‌های نیکوی عید نوروز است که از نگاه اسلامی نیز نوعی فضیلت ارزشمند و عبادت محسوب می‌شود.

این استاد برجسته حوزه علمیه شهرستان رشت یکی از آثار اصلی صله‌رحم یا رفت و آمدها را از بین رفتن تشویش ها و کدورت های قلبی و ذهنی ایجاد شده در میان بستگان و خویشاوندان عنوان کرد و ابراز داشت: در واقع با اجرایی شدن این سنت حسنه به طور گسترده، شاهد عملی شدن سیره معصومین(ع) در جامعه خواهیم بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورجعفر تصریح کرد: باید تلاش کنیم که با حفظ و تقویت این آداب و رسوم نیکو و پسندیده در محیط خانواده و جامعه، آن را به کودکان و آیندگان نیز منتقل کنیم.

وی همچنین با اشاره به روایتی از معصومین(ع) در خصوص تاکید ایشان بر دادن هدیه به خویشان و آشنایان، اظهار کرد: طبق این روایت هدیه دادن به خصوص اگر از بزرگی داده شود رشته‌های محبت، دوستی و خویشاوندی را محکم تر خواهد کرد و به عنوان یک کار حسنه، صدقه جاریه و یک رفتار پسندیده در خاطره‌ها باقی خواهد ماند.

این استاد برجسته حوزه علمیه شهرستان رشت با بیان اینکه سنت‌های نیکو همچون درس اخلاقی برای نسل‌های بعد باقی می‌ماند، خاطرنشان کرد: در روایتی نیز داریم که اگر هر کس سنتی پسندیده از خود به یادگار بگذارد خداوند پاداش عمل دیگران را نیز به آن فرد خواهد بخشید، بنابراین بخشش هدیه و سایر فرهنگ‌ها و آداب اخلاقی مثبت این آثار بسیار مطلوب را در رشد و شکوفایی جامعه برجا خواهد گذاشت.
 

پایان پیام/

کد خبر 239122

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha