برگزاری آیین تحویل سال نو در 223 بقعه متبرکه و امامزاده مازندران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از میزبانی 223 امامزاده و بقاع متبرکه این استان در طرح نوروزی آرامش بهاری 92 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام ستار علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در نشست خبری این طرح با بیان اینکه زمان اجرای طرح از 29 اسفند امسال تا 15 فروردین 92 است افزود: امسال این طرح با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور تقویت باورهای دینی و ارتقای سطح معرفتی زائران و مسافران نوروزی در استان است.

 

وی افزود: در این طرح برگزاری آیین تحویل سال و برنامه های ویژه نوروزی ، برپایی خیمه های معرفت، امکان اسکان موقت به زائران، برگزاری نمایشگاه فرهنگی، مسابقات قرآنی، توزیع بسته های فرهنگی، نصب پوستر و بنرهای قرآنی، ارائه مشاوره های قرآنی، برگزاری ادعیه و نماز جماعت ، برپایی سفره های قرآنی، قرائت زیارت آل یاسین، پخش پیام مقام معظم رهبری، نمایشگاه آرامش بهاری و نمایشگاه سیمای عفاف و حجاب در طول ایام نوروز در جوار امامزادگان استان از مهمترین برنامه ها است.
 

حجت الاسلام علیزاده از توزیع کتابچه آرامش بهاری ، برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و اجرای طرح خیمه های معرفت با ایستگاههای مشاوره، نقاشی، قرآن بخوانید و جایزه بگیرید در جوار بقاع متبرکه استان خبرداد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در راستای رهنمون های مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی طرح آرامش بهاری امسال همزمان با نوروز 92 برای سومین سال در 223امامزاده و بقاع متبرکه برگزار می شود.
 

وی با اشاره به اینکه این طرح به عنوان یکی از برنامه های ستاد تسهیلات نوروزی استان به شمار می رود یادآور شد برای اجرا و توجیه این طرح تاکنون جلسات آموزشی متعددی با حضور هیات امنا ، مدیران فرهنگی و خدام امامزادگان برای خدمات برتر به زائران انجام گرفته است.ستار علیزاده یادآور شد: هماهنگی با سایر دستگاههای مرتبط در ستاد تسهیلات نوروزی و آمادگی خدام امامزادگان برای ارائه خدمات به زائان از دیگر برنامه های آموزشی این طرح است.
 

وی از برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو ، عطر افشانی و گلباران قبور شهدا در امامزادگان استان ، پاسخگویی به شبهات و سوالات مردمی توسط روحانیون متخصص در طول اجرای طرح، برپایی ایستگاههای صلواتی، فعال کردن غرفه پاسخ به مسائل شرعی، غرفه مشاوره خانواده ها ، جوانان و نوجوانان خبر داد.وی خاطر نشان کرد: طرح آرامش بهاری در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه و به منظور خدمت رسانی مطلوب به زائران و مسافران برای سومین سال پیاپی برگزار می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 239107

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha