آغاز مراسم عزای حضرت فاطمه(س) از 5 فروردین ماه

هیئت ها و تکایای مشهور شهر تهران و شهرستان ها با حضور ذاکرین اهل بیت(ع) چون ارضی، کریمی و سلحشور از 5 فروردین به اقامه عزای مادر سادات حضرت فاطمه(س) می پردازند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، 5 فروردین مصادف با اولین روز ایام فاطمیه بوده و مردم باید سعی کنند در این روزها حرمت اهل‌بیت (ع) و حضرت زهرا (س) که محور اهل‌بیت (ع) هستند در دید و بازدیدها، مسافرت‌ها و آداب و رسوم مربوط به نوروز رعایت کنند.

با توجه به تأثیر رسانه‌های گروهی در جامعه و به ویژه صدا و سیما اقدامات لازم، از جمله اجرای برنامه‌های متناسب با این ایام برای حفظ شأن و حرمت حضرت زهرا(س) مؤثر باشد.
 

عید نوروز قبل از اسلام مرسوم بوده و در این ایام یک سری عادات مطلوب و اسلام‌پسند نیز وجود دارد که دعای تحویل سال یکی از این عادات است و در روایات آمده نقل شده که این دعا از زبان ائمه بوده و مستحب است که در هنگام تحویل سال خوانده شود.

 

از این رو به پاس حرمت ایام شهادت حضرت زهراء(س) هیئت ها و تکایا در ایام آغازین روزهای بهاری امسال به اقامه عزا در سوگ دختر پیامبر عظیم الشأن اسلام می پردازند.
 

همچنین هیئت های مشهور شهر تهران و سایر شهرهای کشور به برپایی عزای حضرت زهراء از 5 فروردین ماه می پردازند که از این میان می توان به مسجد ارگ و حسینیه صنف لباس فروش ها با مداحی منصور ارضی، هیئت فاطمیون قم با مداحی مهدی سلحشور اشاره کرد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 239104

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha