صدور مرز مجاز دریایی بندر آستارا

استاندار گیلان از صدور مرز مجاز دریایی بندر آستارا خبر داد و گفت: تصویب مجاز مرز دریایی بندر آستارا، تحول عظیمی در فعالیت های این بندر که بر اقتصاد استان و منطقه تأثیرگذار است، ایجاد می‌کند.

مهندس کیهان هاشم نیا، استاندار گیلان با بیان اینکه با تصویب هئیت وزیران، بندر آستارا در گیلان به عنوان مرز رسمی و مجاز دریایی شناخته می شود گفت: ورود به کشور و خروج از این مرز با گذرنامه معتبر مجاز است.

 

وی افزود: در پی تصویب نامه هئیت وزیران، دستگاه‌های ذیربط نیز موظفند جهت استقرار در مرز مذکور امکانات و تجهیزات لازم را تأمین کنند.

 

استاندار گیلان تصریح کرد: تصویب مجاز مرز دریایی بندر آستارا، تحول عظیمی در فعالیت های این بندر که بر اقتصاد استان و منطقه تأثیرگذار است، ایجاد می‌کند.

 

وی تاکید کرد: تصویب مرز مجاز دریایی بندرآستارا عیدی دولت به مردم گیلان است، چرا که تاثیرات این صدور مجوز موجب تسریع در ارتقاء موقعیت راهبردی استان در مبادلات خارجی خواهد شد.

 

هاشم نیا با بیان اینکه بندر آستارا به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی شمال کشور و حاشیه دریای خزر به دلیل هم مرز بودن ایران و جمهوری آذربایجان، نزدیکی به بنادر باکو، آستراخان، ماخاچ کالا و اولیا و همچنین متصل بودن به منطقه ویژه اقتصادی در حال ساخت از موقعیت ممتازی برای تجارت خارجی است، گفت: از آنجائیکه این بندر متصل به مرز زمینی نزدیکترین فاصله را با استان‌های غربی کشور دارد و همچنین به آسیای میانه، قفقاز و کشور های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه و عراق هم نزدیک است می‌تواند در بخش ترانزیت نفتی، غلات و کالاهای عمومی نقش بسزایی داشته باشد.

 

وی ادامه داد: با توجه به ساخت راه آهن رشت به تالش و آستارا بی‌شک این موقعیت منحصر به فرد ارتقا بیشتری می‌یابد.

 

استاندار گیلان با اشاره به تاریخچه 140 ساله بندر آستارا گفت: براساس مصوبه دولت در سال 1385 مقرر گردید بندر متروکه آستارا به بندر باری و مسافری تبدیل شود که فاز اول این بندر با ظرفیت 600 هزار تن آماده افتتاح است.

 

هاشم نیا تصریح کرد: برای ساخت بندر آستارا با ظرفیت تخلیه و بارگیری سه میلیون و 500 هزار تن کالا در مجموع 400 میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش خصوصی و منابع داخلی هزینه می‌شود.

 

پایان پیام/



 

کد خبر 239095

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha