80 درصد کتابخانه های چهارمحال و بختیاری بخش کودک و مرجع دارند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: 80 درصد کتابخانه های عمومی استان دارای بخش تخصصی کودک و مرجع هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از چهارمحال و بختیاری، بهروز صادقی، مدیرکل کتابخانه های عمومی، در جلسه انجمن و نهضت مطالعه مفید کتابخانه های استان گفت: 80 درصد کتابخانه های عمومی استان دارای بخش تخصصی کودک و مرجع هستند.


وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته این اداره کل در سال 91 افزود: در سالی که گذشت این اداره کل با فراز و نشیب ها و مشکلات زیادی روبرو بود اما توانست با تلاشی مضاعف اقدامات مطلوبی را انجام دهد به گونه ای که در تعدادی از شاخص ها، این استان رتبه اول سطح کشور را کسب کرده است.
 

وی تصریح کرد: بعد از گذشت 6 سال تعداد کتابخانه های نهادی 35 باب افزایش یافت و با تلاش و همت پرسنل در فاصله کمتر از دو ماه بدون تحمیل هیچ هزینه و بودجه ای به دولت کتابخانه عمومی شهدای چالشتر آماده و مورد بهره برداری قرار گرفت.


مدیرکل کتابخانه های عمومی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در سطح کشور به عنوان اولین استان موفق در حوزه اجرای نرم افزار پیام در کتابخانه ها شناخته شده است، اظهار داشت: کسب رتیه اول از لحاظ نصب تعداد بلوتوث سنتر در کتابخانه ها، نصب سیستم اذان گو، کسب رتبه اول کشور در مسابقات آنلاین کتابخوانی در شش ماه متوالی، معرفی کتابخانه های ملاصدرا و شهیدباهنر اردل بعنوان کتابخانه های برتر فرهنگی کشور، کسب رتبه اول استان در تجهیزتمام کتابخانه ها به اینترنت پرسرعت، اهدای بیش از 26 هزار جلد کتاب به کتابخانه های استان برای اولین بار و اجرای نرم افزار پیام در تمام کتابخانه ها به عنوان اولین استان در سطح کشور از دیگر اقدامات انجام شده در این اداره کل به شمار می رود.


صادقی خاطر نشان کرد: این اداره کل، در سال جاری در جهت اعتلای فرهنگ کتابخوانی موفق به راه اندازی چهار ایستگاه مطالعه با 35 هزارجلد کتاب در مرکز استان شد و همچنین برای اولین بار جشن بزرگداشت هفته کتاب علاوه بر مرکز استان در مراکز شهرستان ها نیز برگزار شد.


وی با اشاره به برگزاری اولین جلسه انجمن خیرین استان و انتخاب هیئت امنا با حضور نمایندگان کشوری، گفت: برگزاری سه همایش بزرگ کتابداران و همچنین گردهمایی کارشناسان انجمن کتابخانه های کشور از دیگر فعالیت های این نهاد در سال 91 است.


صادقی در پایان ضمن تقدیر از تلاش همه پرسنل در انجام اقدامات ذکر شده افزود: امید است با توجه به توان و تلاش پرسنل بتوانیم در سال آینده حرکت شتابداری را در برنامه ها در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز نهاد کتابخانه های عمومی کشور داشته باشیم.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 239060

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha