آماده سازی بیش از 400 مدرسه در استان کرمان برای پذیرش مسافرین نوروزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از آماده سازی پنج هزار و 42 کلاس در 407 مدرسه خبر داد و افزود: در صورت مراجعه مسافران بیشتر، امکان افزایش این تعداد کلاس وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، مدیرکل آموزش و پرورش استان در حاشیه افتتاح ستاد مرکزی اسکان مسافران نوروزی در جمع خبرنگاران از آماده سازی پنج هزار و 42 کلاس در 407 مدرسه خبر داد و اظهارداشت: در صورت مراجعه مسافرین بیشتر، امکان افزایش این تعداد کلاس وجود دارد.


ابراهیم شیخ بهائی به تشکیل 34 ستاد اسکان در سراسر استان اشاره و تصریح کرد: از این تعداد 2 ستاد در مرکز استان دایر است که آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است.


وی با اشاره به اینکه سطح قیمت مکان های آماده شده توسط آموزش و پرورش برای مسافرین بسیار پایین است؛ گفت: فرهنگیان جهت استفاده از این مکان ها از تخفیف 50 درصدی برخوردار می شوند.


این مسئول از پذیرش مسافرین از جمعه گذشته(25اسفند) در ستادهای اسکان استان خبر داد و گفت: امسال مسافرت ها کمی زودتر آغاز شده و مبادی ورودی استان از جمله راور، سیرجان و... میزبان مسافرین نورزی است.


وی با بیان اینکه کلاس های آماده شده از نظر نوع خدماتی که ارائه می کند در سه دسته قرار می گیرند، گفت: تعدادی از کلاس ها علاوه بر اینکه مفروش است از یخچال و تلویزیون هم برخوردار است؛ کلاس های نوع دوم تنها مفروش هستند و نوع سوم هم با امکانات خود مسافرین در اختیار آنان قرار می گیرد و آموزش و پرورش، تنها مکان و فضا را در اختیار آنان قرار می دهد.


شیخ بهائی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل شرایط آب و هوایی شمال کشور در ایام نوروز، بیشتر مسافرت ها به جنوب کشور معطوف شد، بیان داشت: آموزش و پرورش سال گذشته از تمام ظرفیت خود در این راستا بهره گرفت و در خصوص حجم پذیرش مسافرین نورزی در جایگاه سوم کشوری قرار گرفت.

 

گفتنی است، مکان های اسکان مسافرین نورزی آموزش و پرورش تنها مختص فرهنگیان نیست و غیرفرهنگیان نیز می توانند از آن استفاده کنند.


پایان پیام/

کد خبر 239051

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha