آرامش روانی فلسفه سبک زندگی اسلامی است

یک کارشناس مسایل تربیتی و خانوادگی در رسانه ملی با بیان اینکه آرامش در زندگی از بهترین نعمت‌های الهی است، گفت: فلسفه سبک زندگی اسلامی آرامش روانی را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام سید علیرضا تراشیون، کارشناس مسایل تربیتی و خانوادگی در رسانه ملی، ظهر امروز (27اسفند) در نخستین ویژه برنامه "اهالی بهشت" که با موضوع "آداب زندگی اسلامی" در جوار حرم رضوی برگزار شد، اظهارداشت: توجه به سبک زندگی اسلامی آرامش روانی به دنبال دارد و اگر به معیارها و دستورات اسلام در طریقه زیستن توجه کنیم، از زندگی لذت می بریم و آرامش بیشتری خواهیم داشت.


این کارشناس مسایل تربیتی و خانوادگی در رسانه ملی نگاه محبت‌آمیز را بهترین مدل ایجاد آرامش بصری در زندگی از دیدگاه اسلام عنوان کرد و گفت:  "بشاشیت چهره"، "نوع پوشش زن و مرد در منزل" و "نظم محیط خانه" از مدل‌های آرامش در زندگی از دیدگاه اسلام است.


 وی نوع پوشش و شناخت تفات های کلامی در زن و مرد را از عوامل ایجاد آرامش بصری در زندگی دانست و تصریح کرد: زن و مرد باید در منزل خوش‌پوش باشند و نسبت به تفاوت های گفتاری یکدیگر شناخت پیدا کنند.


این مشاور حوزه و دانشگاه اذعان داشت: سبک زندگی اسلامی به رعایت اخلاق در همه عرصه‌های اجتماعی، فردی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دعوت می‌کند؛ در مسئله ازدواج و خانواده نیز رسالت زن و مرد، آرامش دادن به یکدیگر بر اساس مودت و رحمت است.


گفتنی است، ویژه برنامه "اهالی بهشت" به منظور تببین و معرفی الگوی کارآمد خانواده اسلامی برای عموم زایران بارگاه منور رضوی و در قالب جلسات پرسش و پاسخ در رواق دارالهدایه صحن جمهوری اسلامی تدارک دیده شده است و از (26 تا29 اسفند)  با محوریت "آداب زندگی اسلامی" برگزار و در آن مباحثی در خصوص "فرزندان، رسانه و تربیت"، "والدین آگاه، فرزندان هوشمند" و "جوان، انتخاب و ازدواج" مطرح می‌شود.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 239043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha